Daimler zaatakuje Porsche nowymi modelami sportowymi
Daimler „ kłusuje” na terenach zarezerwowanych do tej pory dla Porsche. Po raz pierwszy nowym modelem Mercedesa AMG GT chce koncern Daimlera wkroczyć na rynek zdominowany przez klasyka z Zuffenhausen, czyli modelu 911. Chodzi przede wszystkim o rynek chiński.
W tym segmencie samochodów chcemy stać na podium” powiedział szef Mercedesa AMG Tobias Moers. Fachowcy twierdzą, że nowy model AMG GT jest mocnym konkurentem Porsche 911.
AMG GT jest dopiero drugim całkowicie zaprojektowanym i wykonanym modelem sportowym w, AMG czyli dziale Performance siostrzanej spółce Daimlera. Ale nie będzie ten model, który na rynku niemieckim pojawi się w marcu 2015 roku i będzie kosztował 97.000 (netto) Euro najważniejszym produktem spółki, AMG. Jak wspomniał Moers AMG może rocznie wyprodukować dużą ilość „wypasionych” modeli w największej fabryce Daimlera w Sindelfingen na taśmach produkcyjnych, na których do niedawna produkowano skrzydlaty model SLS. Różnica jednak do rywali z Porsche jest znaczna, który w tym roku do sierpnia dostarczył swoim klientom 20500 sztuk modelu 911. W tym samym okresie Mercedes dostarczył klientom 23 tys. aut a do końca roku ma to być liczba ponad 40 tys.
Według Moersa szczególne znaczenie ma dla Daimlera rynek chiński. W przypadku modelu GT okaże się, czy Chiny będą należeć pod względem ilości sprzedanych modeli do pierwszej piątki najważniejszych rynków dla Mercedesa po USA, Niemczech, Japonii, UK.
Nowy model Daimlera spełnia rolę laboratorium dla nowych technologii Mercedesa. Karoseria jest wykonana w 90 procentach z aluminium. Szczegółowych danych szef AMG nie ujawnił ani dziennikarzom ani inwestorom. Wiadomo, że AMG zwiększyło mocno liczbę zatrudnionych współpracowników w ostatnim czasie, która w chwili obecnej w zakładzie w Affalterbach wynosi 1200 pracowników. A więc będzie się działo….