Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościHRWiadomości

Co można zmienić w rekrutacji?

 

InterviewMe.pl przeprowadził badanie dotyczące komunikacji firm z kandydatami. Badanie zostało objęte patronatem przez Harvard Business Review Polska. 1700 badanych wskazało, na czym zależy im w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami.

Badanie przeprowadzone na 1700 czynnych zawodowo osobach wskazuje elementy wspierające budowanie wizerunku pracodawcy:

Źródła informacji o pracodawcy

Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72%) oraz z fora i strony internetowe (67%). Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65%) oraz w opiniach znajomych (48%). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35% badanych.

1

Co powinna zawierać oferta pracy?

Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86%) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62%). Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44%) oraz formie współpracy (33%) i benefitach (21%).

Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej

W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65%) oraz o wynagrodzeniu (64%). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48%). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38%) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15%).

3

Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?

Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86%), możliwości rozwoju w firmie (69%) oraz atmosfera w firmie (58% badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54%), kultura organizacji (44%) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27%).

Wizerunek pracodawcy w sieci

Ponad 75% kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci. Dla 53% kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.

5

Jak łatwo usprawnić komunikację z kandydatami w sieci?

W oparciu o wyniki badania InterviewMe wdraża bezpłatne profile dla pracodawców. Profile zostały zaprojektowane na podstawie ponad 220 fraz najczęściej wyszukiwanych w Google przez kandydatów. Dzięki temu profile pracodawców na InterviewMe pojawiają się w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na najpopularniejsze zapytania kandydatów.

Źródło: InterviewMe.pl

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

W pracy zdalnej i biurowej człowiekowi pomogą roboty

AktualnościWiadomości

Firmowa wigilia online w czasach pandemii

AktualnościWiadomości

Polska ma potencjał być regionalnym liderem morskiej energetyki wiatrowej

AktualnościWiadomości

Pandemia zmieniła rynek usług PR

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: