Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

PrzemysłTechnopolis

BASF świętuje 150-lecie poprzez interaktywny program obchodów

W 2015 roku BASF skończy 150 lat. Podczas międzynarodowej konferencji prasowej, która odbyła się wczoraj w Ludwigshafen, firma ogłosiła program wydarzeń jubileuszowych.

Oprócz obchodów i retrospektywy historycznej BASF przygotował także współtworzony z partnerami na całym świecie program dotyczący energii, żywności oraz życia w mieście. W ramach programu zwanego Creator Space™ firma BASF przyjmuje nowe podejście zgodne z jej strategią „We create chemistry” („Tworzymy chemię”).
– W związku z okrągłym jubileuszem chcemy rozpocząć coś nowego i spróbować w przyszłym roku nowych sposobów współpracy – zarówno w ramach BASF, jak i z osobami spoza firmy. Uważamy, że program Creator Space to doskonała okazja, by BASF zbliżył się do swoich grup odbiorców – mówi dr Kurt Bock, Prezes Zarządu BASF.
Oficjalna impreza jubileuszowa z udziałem zaproszonych gości odbędzie się 23 kwietnia 2015 r. w Ludwigshafen. Szczególnym punktem obchodów będzie premiera jubileuszowej kompozycji muzycznej, zatytułowanej „Sounds for 150” (Dźwięki na 150-lecie), do której pracownicy firmy z całego świata nagrali ponad 1200 typowych dźwięków BASF. Kompozytorem utworu jest Michael Nyman.
Wszystkie zakłady BASF na całym świecie obchodzą 150-lecie na swój sposób zależnie od wielkości i swojej kultury.
Z Ludwigshafen do każdego zakątka świata
Historia BASF rozpoczęła się w 1865 r. od produkcji barwników. Kilka lat później uruchomiono produkcję amoniaku wykorzystywanego przy wytwórstwie nawozów. Następnie rozpoczęto przetwarzanie tworzyw sztucznych. Od tego czasu zakres działalności firmy stale się poszerza. Obejmuje dziś produkcję substancji chemicznych, tworzyw sztucznych, ulepszaczy, środków ochrony roślin oraz ropy i gazu. BASF zaopatruje klientów w prawie każdej branży – dostarcza im produkty i rozwiązania, a także wspiera ich badaniami i innowacjami. „Trwający tak wiele lat sukces najlepiej świadczy o kreatywności i determinacji byłych i obecnych pracowników BASF” – mówi Bock.
BASF od samego początku prowadzi działalność na skalę międzynarodową. Zaraz po założeniu BASF rozpoczął sprzedaż produkowanych przez siebie barwników na całym świcie. W 1885 r. firma wysłała menadżera do Chin z zadaniem znalezienia rynku zbytu. „W tamtym czasie Chiny były nowym rynkiem na nieznanym w dużym stopniu kontynencie. Praca tam wymagała pionierskiego zacięcia. Dziś jesteśmy największym zagranicznym inwestorem w branży chemicznej w Chinach” – mówi dr Martin Brudermüller, Wiceprezes Zarządu BASF.
Historię BASF w Chinach udało nam się zebrać i wydać w jubileuszowej książce zatytułowanej „Breaking New Ground” (Odkrywanie nowych lądów). Jej autorem jest Michael Grabicki, wieloletni szef Działu Media Relations w BASF. Książka zostanie wydana w językach angielskim, niemieckim i chińskim.

Program Creator Space™ kluczowym elementem obchodów jubileuszu
W 2050 r. roku liczebność populacji na świecie sięgnie dziewięciu miliardów. 70% ludzi będzie mieszkać w miastach. Przedsiębiorstwo działające na skalę globalną musi patrzeć na problemy z perspektywy różnych rynków i rozumieć wymagania lokalne. Jak będą wyglądały miasta przyszłości? Skąd będzie pochodziła potrzebna im energia? Skąd weźmiemy wystarczająco dużo zdrowej żywności? Odpowiedzi na te pytania będą z pewnością odmienne w poszczególnych regionach.
Program Creator Space daje możliwość zastanowienia się nad trudnościami związanymi z najważniejszymi tematami: energią, żywnością i życiem w mieście, a także opracowania rozwiązań, zarówno wirtualnie, jak i osobiście. „Jesteśmy przekonani, że kiedy do tych pomysłów dodamy fachową wiedzę z chemii i innych dziedzin, będziemy bliżej znalezienia odpowiedzi na wyzwania dnia dzisiejszego i jutra. Dla społeczeństwa są to rozwiązania. Dla BASF są to możliwości biznesowe. Im lepiej zrozumiemy potrzeby rynku, tym lepsze będą nasze innowacje – bez względu na to, czy mówimy o produktach, całych systemach, czy o nowych modelach biznesowych” – mówi Bock.
Strona internetowa programu Creator Space została uruchomiona we wrześniu 2014 r. W tej chwili ponad 2000 użytkowników wymienia się w czasie rzeczywistym pomysłami dotyczącymi trzech jubileuszowych tematów: życia w mieście, energii i żywności. Pomysły i rozwiązania ze strony Creator Space zostaną wykorzystane przy innych działaniach rocznicowych, takich jak cykl imprez Creator Space. Mówi Brudermüller: „Cykl imprez polega na osobistej wymianie idei w środowisku sprzyjającym kreatywności i zachęcającym do projektowania przyszłości. Pracownicy, klienci, naukowcy, politycy oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych będą mieli możliwość wypowiedzieć się na jubileuszowe tematy”.
Cykl imprez zaplanowanych na 2015 r. dotrze za każdym razem na cały tydzień do sześciu miast: w styczniu do Mumbaju, a następnie do Szanghaju, Nowego Jorku, Sao Paulo, Barcelony i Ludwigshafen. Zapewnia przestrzeń dla warsztatów, konferencji, konkursów pomysłów i imprez kulturalnych. Każdy przystanek na trasie koncentruje się na jednym wyzwaniu, które jest szczególnie ważne dla danego miasta lub kraju.
W ramach programu Creator Space BASF planuje także zorganizowanie trzech prestiżowych sympozjów naukowych: w Ludwigshafen, Chicago i Szanghaju. Na każdym z nich spotkają się renomowani naukowcy z różnych dziedzin. Wśród nich znajdą się laureaci nagrody Nobla, w tym zajmujący się fizyką i polityką energetyczną Steven Chu, chemik Jean-Marie Lehn oraz Frances Arnold, pionierka ewolucji w probówce. Ogółem w dyskusjach weźmie udział ponad 1500 gości ze świata nauki, polityki i przemysłu.
Planujemy nakręcenie filmu dokumentalnego ukazującego cały jubileuszowy rok, na którym znajdą się najciekawsze, najpiękniejsze i najbardziej poruszające chwile. W działaniach jubileuszowych udział weźmie wielokrotnie nagradzany reżyser Thomas Grube. Film będzie gotowy w kwietniu 2016 r. Wcześniej fragmenty filmu będzie można zobaczyć na stronie www.creator-space.basf.com.

 

Polecane artykuły
AktualnościPrzemysłWiadomości

Adidas odnotował wzrost sprzedaży i zysków

AktualnościTechnopolisWiadomości

Rekordowy rok dla automatyzacji AI

AktualnościTechnopolisWiadomości

Czy warto kupić drukarkę poleasingową do biura?

AktualnościTechnopolisWiadomości

Konsumenci czekają na uruchomienie dopłat do elektrycznych aut

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły