Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Taylor Swift rewolucjonizuje biznes Super Bowl

Oczekuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych w tę niedzielę ponad 200 milionów widzów, czyli znacznie ponad połowa z 335 milionów mieszkańców kraju, obejrzała finał futbolu amerykańskiego National Football League (NFL). Super Bowl to największe pojedyncze wydarzenie sportowe roku, a zatem także jedno z najbardziej interesujących ekonomicznie miejsc reklamowych na świecie. Mecz finałowy zyskuje również na znaczeniu w Niemczech ; prognozuje się, że mecz Kansas City Chiefs z San Francisco 49ers obejrzało tutaj około 1,8 miliona widzów.

Swifties, jak nazywają siebie także fani, są niezwykle lojalni i wszędzie podążają za swoją gwiazdą. Właśnie dlatego liga NFL, podobnie jak wiele innych marek wcześniej , jest dosłownie opanowana przez fanów. Biorąc pod uwagę ogromną siłę ekonomiczną megagwiazdy, ekonomiści mówią już o „Swiftonomice”. Ich koncerty i związane z nimi wydatki konsumenckie wygenerowały w samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż o wartości ponad 4 miliardów dolarów w ciągu zaledwie kilku miesięcy 2023 roku.

Według firmy analitycznej Apex Marketing Group światowa gwiazda zarobiła dla NFL i zespołu swojego chłopaka niesamowite 331,5 miliona dolarów (około 305 milionów euro) od początku ich związku w tym sezonie, na przykład dzięki gadżetom Swift i zwiększonej oglądalności. Liczba kobiet oglądających mecze wzrosła o 9 procent, a podczas Super Bowl liczba Swifties będzie prawdopodobnie jeszcze większa.

Piosenkarka Swift nie pojawia się nawet w słynnym występie w przerwie meczu , który w tym roku przejmie wokalista Usher (45 l.) . Fani mają raczej nadzieję, że zobaczą piosenkarkę w jej loży lub na boisku później, a niektórzy przewidują nawet propozycję małżeństwa od Kelce w aplikacji społecznościowej TikTok.

Aby to zrobić, Marchisotto musi najpierw sięgnąć głęboko do kieszeni: 30-sekundowa reklama podczas Super Bowl kosztuje średnio 7 milionów dolarów. Dziesięć lat temu cena wynosiła 4 miliony dolarów, 20 lat temu 2,4. Ponieważ dla każdej transmisji dostępny jest ustalony limit czasu i reklam, konkurencja jest zacięta. Amerykańska spółka telewizyjna CBS, która będzie transmitować mecz w niedzielę, już ogłosiła, że ​​w listopadzie jej sloty reklamowe zostaną wyprzedane. Według kilku amerykańskich mediów, Paramount, właściciel CBS, zabezpieczył ich prawie tuzin. Po raz pierwszy od 2014 roku podczas pokazu reklamuje się także Volkswagen – z okazji 75. rocznicy swojej obecności w USA.

Według strony internetowej Vividseats.com, jeśli ktoś chciał wziąć udział w wydarzeniu na żywo, za najtańszy bilet trzeba było zapłacić około 4000 dolarów. Ze względu na dużą wyprzedaż biletów, bilety dostępne są obecnie wyłącznie na rynku wtórnym. Obecna średnia cena wynosi tutaj 12 000 dolarów.

Super Bowl ma także wpływ na inne miasta, ponieważ fani organizują imprezy lub zatrzymują się w barach i restauracjach. Według National Retail Federation (NRF) całkowite wydatki wyniosą 17,3 miliarda dolarów. To o około miliard dolarów więcej niż w zeszłym roku.

Ponadto na całym świecie branża gier ma do dyspozycji miliony euro. Według American Gaming Association prawie 68 milionów dorosłych Amerykanów planuje obstawiać wynik gry.

Jeśli chodzi o sportową część wydarzenia, można powiedzieć jedno: ze względu na doświadczenie i występy w poprzednich barażach, drużyna przyjaciela Swifta, Kelce’a, jest uważana za faworytkę . Zespół prowadzony przez rozgrywającego Patricka Mahomesa (28 l.) w ciągu ostatnich czterech lat dwukrotnie wygrał Super Bowl, podczas gdy drużyna 49ers z San Francisco czekała na mistrzostwo od prawie 30 lat.

Swift kontynuuje obecnie trasę koncertową Eras po Japonii . Ponieważ będzie tam występować na 24 godziny przed ważnym meczem, jej fani wyrazili obawy, że piosenkarka może nie pojawić się w Vegas na czas przed meczem. Ambasador Japonii w Waszyngtonie wreszcie zabrała głos w internetowej debacie i zapewniła, że ​​zdąży na czas.

Polecane artykuły
Aktualności

ForBet – Co roku intensywnie inwestujemy w technologie, aby utrzymać pozycję na konkurencyjnym rynku

AktualnościWiadomościZdrowie

Przemysłowe tomografy komputerowe — nowe standardy kontroli jakości w przemyśle

AktualnościChinyEnergiaWiadomości

Chiny instalują znacznie więcej modułów słonecznych

AktualnościWiadomości

Weight Watchers traci Oprah Winfrey – akcje gwałtownie spadają

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: