Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

BMW i Amazon skutecznie pozywają przeciwko piractwu marek

Handel pirackimi kopiami powoduje ogromne szkody gospodarcze, a podrabiane produkty są często niebezpieczne. Amazon i BMW podjęły obecnie wspólne działania przeciwko oszustom.

Amazon i Grupa BWW wspólnie z sukcesem pozwały do ​​Sądu Unii Europejskiej ds. znaków towarowych w Alicante w Hiszpanii handel podrabianymi produktami BMW. Sąd skazał czterech mieszkańców Hiszpanii za próbę sprzedaży podrobionych części i akcesoriów BMW na platformie internetowej w całej Europie – podały obie firmy we wspólnym oświadczeniu. W związku z tym oszuści nie mogą już oferować podrobionych produktów, muszą je zniszczyć i zapłacić powodom odszkodowanie.  

To pierwszy tego typu sukces przed sądem w Hiszpanii odniesiony przez Jednostkę ds. Przestępstw podrabianych (CCU) Amazona i Grupę BMW . Oszuści skazani w procesie cywilnym złamali prawo, naruszyli politykę Amazon i zlekceważyli zarejestrowane znaki towarowe BMW Group, próbując sprzedawać podrabiane produkty, takie jak nakrętki zaworów, emblematy i breloczki do kluczy. Przedstawili nawet fałszywe świadectwa pochodzenia.

Amazon odkrył podejrzaną aktywność, korzystając z zaawansowanych technologii uczenia maszynowego i współpracował z BMW Group, aby potwierdzić, że przedmiotowe produkty są podróbkami. Następnie Amazon zablokował konta sprzedażowe pozwanego, usunął oferty związane ze sprawą i z własnej inicjatywy wypłacił poszkodowanym klientom odszkodowanie.

Producenci tracą sprzedaż na poziomie 16 miliardów euro

Dane Agencji UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO/ Alicante ) ze stycznia pokazują, jak poważne są konsekwencje gospodarcze piractwa produktowego. Według tego europejscy producenci odzieży, kosmetyków i zabawek tracą z powodu podrabianych towarów roczną sprzedaż o wartości około 16 miliardów euro. Ponadto w wyniku takich oszustw utracono około 200 000 miejsc pracy. Ważnym kanałem dystrybucji tego typu towarów jest handel internetowy.

Amazon podkreślił, że podchodzi do problemu bardzo poważnie. „Amazon ma zerową tolerancję dla podrabianych produktów i będzie przewodzić walce z fałszerzami, gdziekolwiek działają” – powiedział Kebharu Smith, dyrektor CCU. Jochen Volkmer, szef działu prawnego ds. znaków towarowych, prawa wzorów i własności intelektualnej w BMW Group, dodał, że połączenie umiejętności obu firm w zakresie identyfikacji i zwalczania podróbek daje duży sukces.

Polecane artykuły
AktualnościAppleWiadomości

W Irlandii Apple odnotowało w zeszłym kwartale zysk w wysokości 14,7 miliarda USD

AktualnościChinyinnowacjeWiadomości

Chiński indeks innowacyjności wzrósł o 6,0%

Air FranceAktualnościWiadomości

Air France poleci do Orlando

AktualnościWiadomości

mBank zależny od Commerzbanku znów osiąga zyski

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *