Czy linia lotnicza miała pojęcie przy zamawianiu, że będzie to historyczne przekazanie? Za kilka tygodni Atlas Air Worldwide ma otrzymać nowego Boeinga 747. Jest to ostatni nowo zbudowany egzemplarz jumbo jeta.
Ten niegdyś największy pasażerski odrzutowiec na świecie odbył swój dziewiczy lot w 1969 roku, a mniej więcej rok później pierwszy egzemplarz wszedł do regularnych lotów ówczesnych amerykańskich linii lotniczych Pan Am. Dzięki najnowszemu wariantowi 747-8, który ma dłuższy górny pokład, nowe skrzydła i bardziej ekonomiczne silniki oraz oferuje miejsce dla ponad 600 pasażerów, Boeing był w stanie zdobyć punkty tylko z kilkoma liniami lotniczymi.
Menedżer Boeinga, Kim Smith, opisał ostatnią dostawę legendarnego jumbo dla amerykańskiego nadawcy CNBC jako „bardzo surrealistyczny”. „Po raz pierwszy od ponad 50 lat w tej fabryce nie będzie 747.” Boeing wyprodukował łącznie 1574 egzemplarzy gigantycznego samolotu.
Jednym z najważniejszych klientów 747 była Lufthansa. Otrzymali 19 z zaledwie 47 egzemplarzy najnowszej wersji pasażerskiej, 747-8, którą Boeing chciał konkurować z jeszcze większym Airbusem A380 po przełomie tysiącleci. Amerykański producent przekazał Lufthansie ostatni samolot w grudniu 2015 roku. Niemieckie linie lotnicze mają również w swojej flocie kilka starszych Boeingów 747-400.