Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościGospodarkaITTechnopolisWiadomościZarządzanie

Handel i Przemysł Elektromaszynowy w czołówce na YouTubie

Komunikacja wideo w sieci odgrywa obecnie coraz większą rolę w kształtowaniu wizerunku marki. Sygnalizuje jej obecność i umożliwia dotarcie oraz prowadzenie dialogu z odbiorcami zarówno w przypadku B2C jak i B2B.Ranking Branżowy w bardzo przejrzysty i wyraźny sposób pokazuje, które branże są świadome potrzeby korzystania z narzędzia jakim jest YouTube. Te firmy, które mocno kładą nacisk na taką komunikacje są również bardziej widoczne na innych portalach social mediowych – często występuje to w korelacji pomiędzy aktywnością w zakresie komunikacji wideo a aktywną obecnością na Faceboku, Instagramie czy Twitterze. Niestety, nie zawsze działa to tak samo w drugą stronę – jest wiele firm, które posiadają i aktywnie prowadzą profil na FB, ale jeżeli spojrzymy na kanał YouTube, mocno się zawiedziemy – mówi Mateusz Iżyk, szef departamentu Digital Broadcast z Chimney Poland.
Branża handlowa, największa w naszym zestawieniu zgromadziła 38 firm, które aktywnie prowadzą swoje kanały na YouTubie – pierwsze pięć firm z tej branży udostępniło w ostatnim roku 1010 filmów, pozostałe 32 firm – 736. Liczby robią wrażenie, ale dokładniejsze spojrzenie na te kanały pokazuje, jak duża część tych filmów to zwykłe 15’ które już widzieliśmy w telewizji. Szkoda, bo YouTube jest świetnym miejscem do tworzenia niesamowicie ciekawych i angażujących treści.Faktem jest, iż wiele firm (w celu podbicia statystyk odtworzeń, subskrypcji czy komentarzy) zwyczajnie kupuje większość swojego ruchu w Internecie. Świadczy to zarówno o zdecydowanym braku pomysłu na stworzenie ciekawej i angażującej treści wideo dla odbiorców, ale przede wszystkim samej chęci efektywnego komunikowania się z nimi i reagowania na ich potrzeby.

Dodatkowo, od pewnego czasu panuje mylne poczucie, że wystarczy zapłacić kilku znanym Youtuberom by reklamowali produkt. To działanie ad hoc nie wzbudza zaufania wśród target grupy – młodsi powiedzą, że idol się sprzedał, a starsi zapytają dlaczego pompować finanse w kogoś, kto ma bardzo wątpliwą  wiarygodność lub estetykę poczucia humoru.

Dziś liczy się content, który wzbudza emocje. Nieważne, czy jest zabawny, wzruszający czy też przerażający – jeśli nie wzbudza on żadnych uczuć, zwyczajnie umiera w oceanie informacyjnym.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Cena złota w dalszym ciągu poluje na rekordy

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Volkswagen prezentuje nowego Bulli na targach IAA

AktualnościWiadomości

Komisarz UE Breton rezygnuje

AktualnościWiadomości

Szef UniCredit Orcel promuje fuzję z Commerzbankiem

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły