Branża handlowa, największa w naszym zestawieniu zgromadziła 38 firm, które aktywnie prowadzą swoje kanały na YouTubie – pierwsze pięć firm z tej branży udostępniło w ostatnim roku 1010 filmów, pozostałe 32 firm – 736. Liczby robią wrażenie, ale dokładniejsze spojrzenie na te kanały pokazuje, jak duża część tych filmów to zwykłe 15’ które już widzieliśmy w telewizji. Szkoda, bo YouTube jest świetnym miejscem do tworzenia niesamowicie ciekawych i angażujących treści.Faktem jest, iż wiele firm (w celu podbicia statystyk odtworzeń, subskrypcji czy komentarzy) zwyczajnie kupuje większość swojego ruchu w Internecie. Świadczy to zarówno o zdecydowanym braku pomysłu na stworzenie ciekawej i angażującej treści wideo dla odbiorców, ale przede wszystkim samej chęci efektywnego komunikowania się z nimi i reagowania na ich potrzeby.
Dodatkowo, od pewnego czasu panuje mylne poczucie, że wystarczy zapłacić kilku znanym Youtuberom by reklamowali produkt. To działanie ad hoc nie wzbudza zaufania wśród target grupy – młodsi powiedzą, że idol się sprzedał, a starsi zapytają dlaczego pompować finanse w kogoś, kto ma bardzo wątpliwą wiarygodność lub estetykę poczucia humoru.
Dziś liczy się content, który wzbudza emocje. Nieważne, czy jest zabawny, wzruszający czy też przerażający – jeśli nie wzbudza on żadnych uczuć, zwyczajnie umiera w oceanie informacyjnym.
|