„Audi utrzymuje się na kursie i w kwietniu zanotowało wyraźny wzrost sprzedaży. Mimo nadchodzącej zmiany generacyjnej wielu ważnych modeli i zmian na rynkach zbytu, rekord z zeszłego roku został przekroczony” – mówi Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „W nadchodzących miesiącach chcemy nadal kontynuować tendencję wzrostową na całym świecie.”
W USA sprzedaż samochodów marki Audi wzrosła w minionym miesiącu o 7,5 procent i wyniosła 16 827 samochodów. Szczególnym zainteresowaniem tamtejszych klientów cieszyły się SUV-y. Modele serii Q zanotowały wzrost o 35,6 procent, do 6447 sprzedanych egzemplarzy. Sprzedaż wszystkich modeli oferowanych przez Audi of America wzrosła od początku roku o 11,9 procent i wyniosła 56 925 samochodów. Rosła szybciej niż cały rynek amerykański. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w kwietniu zanotowano za Oceanem między innymi w Kanadzie ( 36,6 procent, 3219 aut) i w Brazylii ( 67,5 procent, 1856 samochodów).
W Europie, koncern z Ingolstadt zamknął miniony miesiąc minimalnie powyżej wyników z kwietnia 2014 roku i przekazał do rąk klientów około 71 750 aut, 0,9 procenta więcej niż przed rokiem. Takie ważne rynki zachodnioeuropejskie jak Włochy ( 22,4 procent, 5225 sprzedanych aut), Hiszpania ( 15,8 procent, 4100 samochodów) i Szwecja ( 21,1 procent, 1879 pojazdów) napędzały wzrost i miesięczny bilans. W kwietniu sprzedaż samochodów Audi w całej Europie Zachodniej zwiększyła się o 3,1 procent. Kluczyki do swoich Audi odebrało tu 67 300 klientów. Licząc od początku roku, na rynek zachodnioeuropejski wprowadzono 262 550 egzemplarzy aut z czterema pierścieniami w logo. To wzrost o 4,6 procent. W krajach Europy Zachodniej największym powodzeniem cieszyły się modele klasy wyższej. Najnowsza generacja Audi A6 od stycznia odnotowała w tym regionie wzrost o 15,8 procent, sprzedaż wyniosła około 32 250 pojazdów. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się również nowe Audi Q7. Należy tu podkreślić, że poziom zamówień na Q7 jest bardzo wysoki, choć ten SUV’a klasy wyższej w salonach dealerskich pojawi się w połowie roku i wtedy też pierwsze jego egzemplarze trafią do rąk klientów.
W Rosji negatywny dla Audi trend rynkowy był notowany również w kwietniu. Od początku roku sprzedaż na tym rynku spadła o jedną trzecią ( minus 31procent, do 8248 aut). W Turcji natomiast, wieją wciąż sprzyjające dla czterech pierścieni wiatry. Przede wszystkim zwiększa się popyt na Audi A3 Limousine. 6829 sprzedanych nad Bosforem samochodów marki Audi, przekłada się na wzrost sprzedaży o 47,7 procent w pierwszych czterech miesiącach tego roku. Tylko w kwietniu wzrost wyniósł nawet 54,8 procent.
Na rynku chińskim, od początku roku Audi sprzedało 178 612 samochodów – o 5,2 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2014. W kwietniu sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie z zeszłego roku i wyniosła 45 296 aut. Na wiosnę 2014, w chińskich salonach Audi pojawiły się nowe modele A3 Sportback oraz Audi A3 Limousine. To kolejni członkowie ważnej dla koncernu rodziny modelowej, wzmacniający pozycję marki w ważnym strategicznie segmencie kompaktowych samochodów klasy premium. Dzięki sprzedaży modeli A3 i Q3, Audi jest w Chinach wiodącym producentem samochodów tego segmentu. W Państwie Środka Audi sprzedaje już więcej kompaktów premium niż gdziekolwiek indziej, choć udział tej klasy pojazdów w chińskim rynku jest cały czas niższy w porównaniu z rynkiem globalnym. |