Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

GospodarkaIT

Baidu otwiera rynek chiński dla Ubera

Kontrowersyjny pośrednik usług transportowych i twórca mobilnej aplikacji Uber  najprawdopodobniej już wkrótce pozyska znaczącego  inwestora chińskiego – internetowy koncern Baidu.

Oprócz pieniędzy Uber ma uzyskać od Baidu dostęp do zasobów internetowych online  największych chińskich wyszukiwarek. Baidu jako inwestor strategiczny ułatwi Uberowi  ekspansję i opanowanie chińskiego rynku.  Bloomberg i “Wall Street Journal” informując o tej transakcji nie wymienili sumy,  którą inwestor wykłada na stół ale według dobrze poinformowanych źródeł chodzi tu o 600 milionów dolarów. Uber uzbierał u inwestorów na początku miesiąca 1.2 miliarda dolarów.  Pozostawiono jednak opcję otwartą, gdy pojawi się inwestor można podwyższyć tę sumę do wysokości 1.8 miliarda dolarów. I to nastąpiło wraz z przyjściem do Ubera firmy Baidu.
Ten Start-up z San Francisco utworzony w 2009 roku dzisiaj jest wart według mediów finansowych  około 40 miliardów dolarów. Już wiosną tego roku załoga Ubera dostarczyła do firmy miliard dolarów.
Uber bardzo dynamicznie się rozwija i jest już obecny w 50 krajach świata. Dostarcza usługę pośrednictwa  między pasażerem a dostawcami usług transportowych taksówkarzy lub kierowców prywatnych.  Są obecni także w Polsce, ale jak wszędzie na świecie aplikacja spotkała się z krytyką związków taksówkarskich.

Polecane artykuły
AktualnościITWiadomości

TikTok firmy ByteDance likwiduje setki miejsc pracy

AktualnościITWiadomości

Deep tech – nowy pomysł na Stary Kontynent, czyli Europa w biegu o niezależność  technologiczną

AktualnościITWiadomości

Google musi otworzyć sklep z aplikacjami dla konkurencji

AktualnościITWiadomości

Zuckerberg przerabia Porsche Cayenne na minivana

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *