Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościTechnologieWiadomości

Współzałożyciel Delivery Hero dołącza do firmy taksówek powietrznych

 

Inwestycja w Autoflight o wartości 100 milionów dolarów jest jak dotąd największą pojedynczą inwestycją holdingu technologicznego Gadowskiego, Team Global. Start-up z siedzibą w Szanghaju jest już trzecią firmą taksówkową w portfolio Gadowskiego. Celem jest „umożliwienie masowego ruchu indywidualnego w powietrzu” – powiedział Gadowski, który należy do cyfrowej elity niemieckiej „Handelsblatt”. Według raportu założyciel i dyrektor zarządzający Autoflight Yu Tian produkował modele samolotów. Swoją strategię nazywa „od małego do dużego, od frachtu do załogowego”. Według raportu firma Autoflight, założona w 2017 roku, już produkuje drony cargo

Według „Handelsblatt” samolot z napędem elektrycznym V1500M do transportu pasażerskiego niedawno zakończył swój dziewiczy lot. Z myślą o konkurentach, takich jak Lilium z Niemiec i Joby Aviation z USA , Yu Tian powiedział gazecie: „Mamy przewagę kosztową dzięki prostej konstrukcji i temu, że sami budujemy wszystkie podstawowe komponenty”. Taksówka powietrzna ma być produkowana pod Szanghajem. W Monachium ma zostać utworzony zespół do zatwierdzenia przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego.

Według Team Global inwestycja ma służyć rozwojowi autolotów, wcześniej przeznaczonych dla samolotów cargo, w kierunku osobistych dronów powietrznych. „Mobilność powietrzna to wspaniała, wschodząca branża, która jest gotowa na wzrost” – powiedział Gadowski w komunikacie prasowym. Nie trzeba do tego budować nowych dróg, chroni to zasoby i przyrodę oraz sprawia, że ​​miasta są bardziej przyjazne.

Autoflight wykonał już prawie 10 000 manewrów startu i lądowania, a samolot został przetestowany we „wszelkich ekstremalnych warunkach”. Jednak konkurencja jest ostry w branży: Worldwide dziesiątki konkurowania lotu taxi start-up do pierwszych regularnych zatwierdzeń przez organy bezpieczeństwa lotu za ich tzw eVTOL ( e lectrical V ertical T AKE O ff i L Anding) -Flugdrohnen.

Kilka start-upów, w tym Lilium z Monachium, już weszło na giełdę za pośrednictwem SPAC i pozyskało tak duży kapitał. Jednak perspektywy biznesowe dla osobistych lotów dronami są nadal bardzo niepewne . Według ekspertów branżowych, start-upy będą musiały wytrzymać przez dziesięciolecia, zanim pojawi się solidny i rentowny model biznesowy.

Czas pokaże, czy autolot Gadowskiego jest jednym z nich. W końcu Team Global rozłożył swój kapitał wysokiego ryzyka na kilka start-upów eVTOL.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Rynek samochodowy nadal słabnie

AktualnościGiełdaWiadomości

Allianz zachwyca akcjonariuszy

AktualnościinnowacjeWiadomości

To najbardziej innowacyjne firmy średniej wielkości w Niemczech

AktualnościWiadomości

Były austriacki kanclerz Kurz wycofuje się z polityki

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: