Pomimo wzrostu liczby samochodów elektrycznych na rynku samochodowym UE, w styczniu nastąpił gwałtowny spadek liczby rejestracji amerykańskiego pioniera w dziedzinie samochodów elektrycznych, firmy Tesla. Według europejskiego stowarzyszenia producentów Acea w Brukseli ich liczba spadła o połowę, do 7517 samochodów.
Grupa Volkswagen utrzymała w styczniu pozycję lidera rynku w UE, notując wzrost rejestracji o prawie 6 procent do prawie 230 000 – mimo że spółka zależna VW, Porsche AG, zarejestrowała mniej nowych samochodów. Drugie i trzecie miejsce za firmą z Wolfsburga zajęły Stellantis i Renault. W pierwszym miesiącu roku zarejestrowano o około jeden procent mniej samochodów marki BMW Group, podczas gdy rywal ze Szwabii, Mercedes-Benz, zarejestrował aż o 6 procent mniej.
Mniej nowych pojazdów zarejestrowanych w całej UE
Ogólnie rzecz biorąc, rynek samochodowy w Unii Europejskiej rozpoczął nowy rok ostrożnie. W styczniu zarejestrowano 831 201 nowych samochodów, czyli o 2,6 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Samochody elektryczne zrobiły wielki krok naprzód. Jednak rok wcześniej w kilku krajach europejskich dotacje wygasły lub zostały ograniczone, co spowodowało załamanie sprzedaży.
Napędy mieszane z możliwością ładowania, tzw. hybrydy typu plug-in, cieszyły się nieco mniejszym popytem niż rok wcześniej. Jednak liczba samochodów hybrydowych bez możliwości ładowania nadal rosła o dobre 18 procent do 290 014 samochodów. Obejmuje to nie tylko samochody, które mają własny, w pełni sprawny silnik elektryczny, ale także tzw. łagodne hybrydy. Mają one jedynie wspomagające silniki elektryczne, które redukują zużycie paliwa.



