Ponad miliard euro przychodu ze sprzedaży produktów ekologicznych zanotowała w 2014 roku IKEA. Oznacza to wzrost o 58% w porównaniu z rokiem 2013.
W swoim ostatnim raporcie rocznym, obejmującym okres od 1 września 2013 roku do 31 sierpnia 2014 roku, szwedzka firma wyjaśnia, że wzrost dotyczy artykułów służących m.in. do oszczędzania lub produkcji energii, ograniczenia zużycia wody oraz ograniczenia produkcji odpadów.
Spektakularny skok przychodów w tym segmencie jest wynikiem przyjęcia przez firmę strategii bycia „dobrym dla ludzi i planety” („People and Planet Positive”). Strategia przełożyła się również na świetne wyniki finansowe – przychód szwedzkiej grupy wzrósł globalnie o blisko 6%, osiągając 28,7 miliarda euro. W tym samym okresie inne firmy z tego sektora rozwijały się w tempie 3%. Co ciekawe, wzrost sprzedaży produktów marki IKEA w Polsce był jeszcze bardziej dynamiczny – wyniósł 14%.
W ubiegłym roku IKEA zainwestowała w 87 elektrowni wiatrowych – łącznie posiada ich już 224. Jednocześnie zainstalowała 150 tysięcy paneli słonecznych, których w sumie ma już 700 tysięcy. W 2020 roku firma planuje produkować więcej zielonej energii, niż zużywać. Do końca 2015 roku inwestycje w energetykę odnawialną grupy IKEA sięgną 1,5 miliarda euro. Jak wynika z raportu, dzięki inwestycjom w efektywność energetyczną sklepów i magazynów w ciągu ostatnich 5 lat firma zaoszczędziła 66 mln euro.
IKEA przywiązuje dużą wagę do odpowiednich standardów gospodarki leśnej – wszyscy dostawcy drewna do ich fabryk muszą spełniać korporacyjne standardy, a 41% surowców zostało wyprodukowanych lub zutylizowanych zgodnie ze standardem FSC (Forest Stewardship Counsil).
IKEA jest światowym liderem w handlu detalicznym meblami. Posiada 267 sklepów w 25 państwach.