Działania te mają „zdecydowanie wspierać rozwój zysków w drugiej połowie roku” – powiedział Grieder. Słabszy klimat konsumencki oraz wyższe koszty marketingu i stacjonarnego handlu detalicznego doprowadziły do spadku sprzedaży i spadku zysków w drugim kwartale. Konkluzja jest taka, że Hugo Boss zarobił 37 milionów euro, czyli około połowę kwoty z poprzedniego roku. Spółka przedstawiła wstępne dane już w połowie lipca i obniżyła prognozę na cały rok.
Wstrzemięźliwi klienci i wysokie koszty: grupa modowa reaguje na spadek zysków w drugim kwartale wprowadzając środki oszczędnościowe. Grupa modowa Hugo Boss chce oszczędzać po spadku zysków w drugim kwartale. Dyrektor generalny Daniel Grieder zapowiedział po prezentacji ostatecznych danych, że obecne otoczenie rynkowe zostanie wzięte pod uwagę i wzmocniona zostanie dyscyplina kosztowa. Oprócz potencjału oszczędnościowego w zakupach, firma chce także redukować koszty w obszarach takich jak sprzedaż, marketing i administracja. Ponadto struktura kosztów w handlu detalicznym powinna być dostosowana „do aktualnych trendów odwiedzających”.