Grupa Volkswagen odnotowała mniejszy zysk w drugim kwartale, ale radziła sobie lepiej niż oczekiwano, biorąc pod uwagę problemy największych marek. Wynik operacyjny spadł o 2,4 proc. do 5,46 mld euro, jak podała grupa DAX. Analitycy spodziewali się średnio większego spadku. Pomimo niższej sprzedaży w drugim kwartale, sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. do 83,3 mld euro, także dzięki dobrym wynikom usług finansowych. Zysk spadł jednak o 4,2 proc., do 3,63 mld euro.
Oprócz spadku codziennej działalności w ważnych generatorach zysków, Porsche i Audi, koszty zwolnień pracowników w podstawowej marce VW Passenger Cars drogo kosztowały grupę. Jak już wiadomo, VW przeznaczył na ten cel 0,9 miliarda euro. Oczekuje się, że specjalne wydatki w wysokości około 1,7 miliarda euro związane z ewentualnym zamknięciem fabryki Audi w Brukseli pojawią się dopiero w bieżącym trzecim kwartale – z tego powodu firma z Wolfsburga na początku roku obniżyła prognozę zysków na cały rok Lipiec. Kierownictwo wokół szefa Olivera Blume’a potwierdziło teraz tę perspektywę.