Co chiński raport na temat handlu zagranicznego oznacza dla świata?

AktualnościGospodarkaWiadomościZarządzanie

Dlaczego firmy marnotrawią zasoby i jak temu zaradzić?

Według miesięcznika Forbes nawet 90 proc. nowo powstających firm upada w ciągu trzech lat od rozpoczęcia działalności. Każdego miesiąca w Stanach Zjednoczonych powstaje pół miliona nowych firm, z których 60 proc. szybko upada (głównie z przyczyn finansowych). W ubiegłym roku w Polsce sądy zarejestrowały 822 upadłości przedsiębiorstw, a to tylko ułamek liczby zamykanych działalności.

Jeden sukces na 3000 pomysłów

Desmond Ryan, coach i konsultant biznesowy z firmy IBS Global Consulting wykazał, że 84 proc. środków przeznaczanych w firmach na innowacje jest wydawanych (jego zdaniem – marnotrawionych) przed ich wdrożeniem. Najczęstszą przyczyną niepowodzeń we wprowadzaniu innowacji jest brak świeżych pomysłów, tak deklaruje 35 proc. firm. Niemal jedna czwarta (24 proc.) obwinia o to przerośniętą firmową biurokrację, która krępuje ręce innowacyjności. Na 3000 biznesowych innowacji, ok 100 udaje się przejść selekcję by na ich bazie tworzone były projekty. Jednak jedynie dwa z nich wprowadza się w życie. Z początkowych 3000 idei w sukces komercyjny przeistacza się jedna.

Wyzwania, którym muszą sprostać firmy w nowoczesnej gospodarce są związane z zalewem informacji, które muszą być zgromadzone, przechowywane i analizowane. Stephen Kelly, dyrektor zarządzający firmy Sage zauważył, że 90 proc. światowych zasobów informacyjnych powstało w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Od 2013 r. do dzisiaj stworzono więcej fotografii, niż w całej jej historii od 1826 r. Nie zawsze narzędzia informatyczne będące w posiadaniu podmiotów gospodarczych nadążają za potrzebami uporządkowania ogromnych ilości danych napływających do firm.

Technologia na wyciągnięcie ręki

Himanshu Palsule, Dyrektor Techniczny firmy Sage zauważył, że w nowoczesnej gospodarce największy sprzedawca książek nie musi posiadać księgarni; podobnie jak największy dystrybutor muzyki, nie posiada sklepu muzycznego; największa światowa firma taksówkarska nie ma ani jednego samochodu; a największa sieć hotelowa nie posiada ani jednej hotelowej nieruchomości. Jego zdaniem kluczowym wyzwaniem dla większości firm, chcących sprostać konkurencji jest dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Analiza dużych zbiorów danych pozwoli przedsiębiorcom dotrzeć do najdrobniejszych detali w zalewie informacji, dzięki czemu pracownicy będą spędzać mniej czasu na analizowanie danych, a bardziej skupiać się na kreowaniu i dostarczaniu firmie innowacyjnych wartości. Już dzisiaj przedsiębiorcy mają możliwość korzystania z nowoczesnych narzędzi (jak Sage X3) pozwalających w czasie rzeczywistym zarządzać skomplikowanymi procesami biznesowymi.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointWiadomości

Pożary w LA oraz kody QR. Wyłudzono dane 80 osób!

AktualnościWiadomości

Richemont błyszczy rekordową sprzedażą w kwartale świątecznym

AktualnościWiadomości

Niemcy gromadzą na swoich kontach biliony euro

Aktualnoście-commerceWiadomości

Akcje Zalando rosną po dobrych danych biznesowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *