Zła pogoda spowolniła wzrost sprzedaży w drugim kwartale w sieci odzieżowej H&M . W ciągu trzech miesięcy do końca maja sprzedaż wzrosła o 6 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku do 57,6 miliardów szwedzkich koron (około pięciu miliardów euro), poinformował Hennes & Mauritz (H&M) w czwartek w Sztokholmie. W walutach lokalnych sprzedaż utrzymała się nawet na poziomie z poprzedniego roku. Analitycy spodziewali się średniego wzrostu o dobre 3 procent.
Dla porównania, spółka macierzysta Zary, Inditex, zwiększyła swoją sprzedaż o 15 procent w walutach lokalnych w ciągu trzech miesięcy do końca kwietnia io 16 procent w ciągu następnych pięciu tygodni. H&M wyjaśnił sytuację stosunkowo niesprzyjającą pogodą w kilku ważnych regionach. Spółka zamierza opublikować pełne dane kwartalne wraz z informacją o zyskach 29 czerwca.
Dobry początek czerwca odnotowała także grupa, której najważniejszym rynkiem są Niemcy. Udział H&M wzrósł wówczas o ponad 6 procent. Analitycy Jefferies zwracali również uwagę, że inwestorzy prawdopodobnie spodziewali się gorszego wyniku. H&M zamierza opublikować pełny raport kwartalny 29 czerwca.
Akcje sprzedawców detalicznych odzieży od dawna radziły sobie słabo, ponieważ popyt był słaby, a firmy miały wysokie zapasy, z których część musiały wypuścić na rynek po okazyjnych cenach, aby opróżnić magazyny. Teraz wydaje się, że kursy w branży znów nadrabiają zaległości.
W każdym razie papiery brytyjskiego sprzedawcy odzieży Asos odbiły od najniższego poziomu w tym roku o 16,5 procent do 382 pensów. W obecnej perspektywie trzymali się swoich rocznych celów. Potwierdza to pozytywny rozwój rentowności, chwalił jeden z analityków. Jednak w horyzoncie 12-miesięcznym udział nadal spada o dobre 65 procent.
Akcje niemieckiego konkurenta Zalando zareagowały na to po ich ostatniej stabilizacji raczej mieszane, zwłaszcza że analityk William Woods z Bernstein Research wyraził się negatywnie w badaniu branżowym. Nie spodziewa się, że długoterminowe cele Zalando zostaną osiągnięte i uważa, że akcje są drogie. Po spadku o 12 procent z najniższego poziomu w ciągu roku w ciągu niecałego tygodnia, w czwartek rano zmieniły się nieznacznie na czerwone. W ujęciu 12-miesięcznym udział nadal wynosi około 8,5 procent na minusie.
Woods jest też sceptycznie nastawiony do H&M, który pogubił się w bieżących wiadomościach. Z drugiej strony optymistycznie patrzy na AB Foods – jego ulubieńcem wśród sprzedawców modowych jest grupa Primark – oraz Inditex . Oba akcje wzrosły.
Tymczasem niewielka realizacja zysków przyniosła Hugo Bossowi najwyższy poziom od 2018 r., pomimo wyższych celów średnioterminowych. „Ponieważ Hugo Boss już w bieżącym roku budżetowym osiągnie cel sprzedaży w wysokości 4 miliardów euro na 2025 rok, rynek kapitałowy spodziewa się wzrostu celów średnioterminowych” – skomentował Thomas Maul, ekspert DZ Bank. Jednak skala wzrostu była pozytywnym zaskoczeniem pod względem sprzedaży i zysków.