Air Berlin w 2014 odnotował największą stratę finansową w historii firmy. Informacja jest pewna i pochodzi ze wstępnego bilansu rocznego, który opublikowała druga co do wielkości niemiecka linia lotnicza Wynik netto za ubiegły rok wyniósł minus 387 milionów euro. W roku 2013 spółka odnotowała deficyt w wysokości 316 milionów euro. Dużo pieniędzy wydano na restrukturyzacje spółki ale dokładnie ile nie podano bo kwota według oficjalnego komunikatu została jeszcze „nie określona jednoznacznie”. Ostatecznie skonsolidowane sprawozdanie finansowe zostanie opublikowane dopiero w kwietniu, zamiast jak pierwotnie zapowiadano w nadchodzący poniedziałek.
Rośnie dług Air Berlin. Pod koniec 2014 roku zadłużenie wyniosło 810milionów euro. Według oświadczenie ustępującego dyrektora finansowego spółki Hüttmeyera było to o 14 milionów euro więcej niż w roku 2013.
Kapitał własny, zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości opierając się na wstępnych danych wynosi pomiędzy minus 400 a 450 milionów euro. Hüttmeyer podkreślił, że te liczby nie są podstawą do napisania dla spółki scenariusza upadłościowego. Zgodnie z niemieckim zasadami rachunkowości spółki Air Berlin miały kapitał pozytywny.
Przychody Grupy było nieznacznie wyższe w 2014 roku niż w roku poprzednim i wynosiły 4,16 miliardów euro (2013: 4,15 miliardów euro).
Hüttmeyer wskazał na “słabe wyniki sprzedaży” i niedostateczne wykorzystanie samolotów co spowodowało spadek zysków ze sprzedanych miejsc w 2014 roku. Wzrośnie o 2.5 % liczba oferowanych przez Air Berlin miejsc w samolotach. Nowy prezes Stefan Pichler chce dalej rozwijać siatkę połączeń na trasach dochodowych, oraz zintensyfikować swoją obecność na lukratywnych lotniskach w Berlinie i Dusseldorfie.