Niemiecki producent samochodów BMW sprzedał znacznie więcej samochodów w drugim kwartale. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, który nadal był mocno dotknięty brakiem części, grupa dostarczyła klientom o 11,3 proc. więcej samochodów, w liczbie 626 726, jak podała grupa DAX. Marka BMW odnotowała wzrost o 11,5% do 553 369 pojazdów.
Od początku roku BMW sprzedało o 5,4 procent więcej samochodów wysokodochodowej marki macierzystej niż rok wcześniej. W drugim kwartale firma ponad dwukrotnie zwiększyła dostawy samochodów czysto elektrycznych do 88 289 pojazdów.
BMW osiągnęło znaczący wzrost we wszystkich regionach dzięki dwóm głównym markom BMW i Mini. Na najważniejszym jednolitym rynku, w Chinach, dostawy wzrosły o 16,2 procent do 197 807 samochodów. W USA sprzedano 95 533 samochody, co oznacza wzrost o 13,7 procent. W Europie do klientów trafiło 232 706 samochodów, czyli o 9 procent więcej. Wśród nich BMW uzyskało szczególnie dobre wyniki na rodzimym rynku niemieckim, odnotowując wzrost o 22,5 procent do 76 962 samochodów.