Niechęć konsumentów do zakupów powoduje problemy dla Zalando. Sprzedaż Grupy spadła w drugim kwartale o 2,5 procent do 2,6 miliarda euro, poinformował w czwartek internetowy sprzedawca odzieży. Wolumen towarów brutto (GMV) sprzedanych za pośrednictwem platformy spadł o 1,8 procent do 3,7 miliarda euro.
Z drugiej strony, dzięki działaniom oszczędnościowym i wzrostowi średniego wolumenu zamówień, skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 87 procent do 144,8 mln euro. Na początku roku Zalando było tuż poniżej progu rentowności.
Na tej podstawie spółka zaostrzyła swoje całoroczne cele. Zysk operacyjny wyniesie 300 do 350 zamiast 280 do 350 milionów. Przychody i wzrost GMV prawdopodobnie utrzymają się odpowiednio na dolnym końcu przedziałów docelowych. Zalando pierwotnie obiecywał wartości od minus jeden do plus cztery procent lub plus jeden do plus siedem procent.