Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

W czasie kryzysu giganci technologiczni umacniają swoją pozycję

 

W nocy wszystkie cztery duże firmy technologiczne przedstawiły swoje kwartalne wyniki. Podczas pandemii wszyscy zarobili miliardy dolarów, co przekroczyło grubo ich oczekiwania. Jednak po raz pierwszy spadły przychody dziecka Google, firmy Alphabet.

Zaledwie jeden dzień po tym, jak  szefowie kolosów technologicznych musieli usprawiedliwić się podczas historycznego przesłuchania w Kongresie USA, cztery duże firmy technologiczne ujawniły swoje dane w nocy. Widać, że  modele biznesowe tych firm wykazują ogromną odporność na kryzys koronowyAmazon  odniósł ogromne korzyści z boomu zakupów online w minionym kwartale.  Apple  zaskoczył pozytywnym wynikiem sprzedaży  iPhone’ów.  ale jmuz mniej różowo wygląda reklama internetowa i jej sprzedaż.  Google  po raz pierwszy odnotował spadek sprzedaży, a Facebook  rozwijał się znacznie wolniej niż zwykle. Ale wszyscy nadal zarabiali miliardy i przekraczali oczekiwania rynku.

Jako wyraźny zwycięzca kryzysu, Amazon wyraźnie wyróżnia się na tle innych potęg technologicznych, którego przychody znacznie wzrosły. Prezentuje to szerzej artykuł “Znakomite wyniki finansowe Amazona”  na manager24.pl 

Apple rośnie dzięki iPhone SE

W Apple sprzedaż iPhone’a wzrosła o 1,7 procent  do roku poprzedniego osiągając 26,4 miliarda dolarów. Analitycy spodziewali się jedynie przychodów w granicach 21 miliardów dolarów. Według obliczeń firmy analitycznej IDC, Apple również zdołał zwiększyć sprzedaż iPhone’ów o dobre 11 procent, podczas gdy rynek smartfonów spadł o 16 procent. Ważną rolę odegrała nowa odsłona tańszego modelu iPhone’a SE.  Skonsolidowana sprzedaż Apple wzrosła w ostatnim kwartale o jedenaście procent do 59,7 miliardów dolarów – a rekord zanotowano w czerwcu. Zyski wzrosły o dwanaście procent do 11,25 miliarda dolarów.

W środku pandemii i bojkotu reklamujących się klientów w proteście przeciwko mowie nienawiści na platformie, biznes Facebooka rozwija się znacznie wolniej niż wcześniej. W ostatnim kwartale przychody wzrosły o 11 procent do 18,8 miliarda dolarów. Podobny wzrost nastąpił w pierwszych tygodniach lipca. Przed kryzysem ponad 20-procentowy wzrost był na porządku dziennym w biznesie Facebooka.

Grupa pod kierownictwem Marka Zuckerberga  zarabia prawie wyłącznie na reklamach – a w czasie pandemii małe firmy zrezygnowały z zamieszczania reklam.  W lipcu ponad 1000 reklamodawców – w tym duże firmy, takie jak Coca-Cola i gigant dóbr konsumpcyjnych Unilever – podążyło za bojkotem organizacji praw obywatelskich i tymczasowo wstrzymało reklamy w największej na świecie sieci internetowej.

Jednocześnie liczba użytkowników Facebooka stale rośnie. W minionym kwartale dodawano 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie – obecnie jest ich 2,6 miliarda. 3,14 miliarda użytkowników uzyskało dostęp do co najmniej jednego produktu na Facebooku – grupa obejmuje również platformę fotograficzną Instagram i usługę czatu WhatsApp. To był wzrost o 150 milionów w ciągu trzech miesięcy.

Sprzedaż Google spada po raz pierwszy

Tymczasem Alphabet, firma macierzysta Google, została dotknięta wyższymi kosztami i i uderzona spadającymi przychodami z reklam. Zyski spadły z 9,95 mld USD do 6,96 mld USD rok do roku. Maszyna pieniędzy Alphabet – firma reklamowa Google – ucierpiała mocno w wyniku kryzysu. Po raz pierwszy w 22-letniej historii firmy przychody spadły o 8% do 29,9 mld USD. Dyrektor finansowy Alphabet, Ruth Porat, podkreśliła jednak, że pod koniec kwartału działalność reklamowa uległa poprawie.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

UseCrypt Messenger przetestowany przez globalnych ekspertów

AktualnościWiadomości

Współczesny przywódca, czyli kto?

AktualnościWiadomości

W czasie pandemii wzrosty obciążenia sieci sięgają 50 proc.

AktualnościWiadomości

Ryzyko pełnego lockdownu na razie słabnie

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: