W związku z afera “wydechową” niemiecki koncern samochodowy Volkswagen będzie bardzo mocno ciął koszty związane ze sponsoringiem sportowym. Do tej pory jednostka flagową koncernu była drużyna piłkarska z Wolfsburga i tutaj nic sie nie zmieni. Ale odczują program oszczędnościowy takie kluby jak Hannover 96, Werder Brema, Schalke 04 i drugoligowy 1860 Monachium. Także odczują mniejszy strumień pieniędzy hokeiści Grizzlies Wolfsburg. Rzecznik VW powiedział, że piłka nożna jest ważnym filarem strategii Volkswagena. “Ta forma reklamy nadal będzie ważną platformą komunikacji w przyszłości”.
To kolejny krok w cieciu wydatków przez nowego szefa Matthiasa Muellera, który we środę zapowiedział obniżenie nakładów inwestycyjnych do ok. 12 mln euro. To miliard mniej niż planowano.
Nie można zrobić nic innego w sytuacji, kiedy analitycy przewidują, że potencjalne szkody VW dla całej grupy marki mogą wynieść nawet 40 miliardów euro.