Komisja Europejska przygląda się wielomilionowej pomocy państwa ze strony Niemiec dla linii lotniczej Condor . Po tym, jak około dwa i pół miesiąca temu Sąd Unii Europejskiej unieważnił zatwierdzenie pomocy , Komisja obecnie szczegółowo bada, czy wsparcie państwa jest zgodne z prawem UE. Organ podkreśla, że wszczęcie śledztwa nie oznacza, że pomoc faktycznie naruszyła przepisy UE. Niemcy i inne strony procesu mają teraz możliwość wzmocnienia swoich stanowisk, zanim Komisja podejmie kolejną decyzję.
W maju sąd UE unieważnił zgodę i orzekł, że Komisja nie zbadała w wystarczającym stopniu, czy pomoc zagwarantuje Niemcom odpowiedni udział w przyszłych zyskach kapitałowych Condor. Państwo niemieckie uratowało linię lotniczą w 2019 roku pożyczką z banku rozwoju KfW po bankructwie ówczesnej spółki-matki Thomas Cook.
Za pomocą tzw. pomocy restrukturyzacyjnej Niemcy chciały wesprzeć linię lotniczą w formie dwóch odpisów w wysokości 90 i 20,2 mln euro, które były częścią rozpoczętego w październiku 2019 r. planu restrukturyzacji na kwotę 321,2 mln euro. Komisja Europejska, która jako najwyższy organ nadzoru konkurencji czuwa nad tym, aby przedsiębiorstwa nie otrzymywały nieuczciwych przewag w drodze pomocy publicznej, zatwierdziła projekt w 2021 roku. Irlandzka linia lotnicza Ryanair broniła się przed unijnym sądem.