POLSKI TRANSPORT I LOGISTYKA CELEM ROSYJSKICH HAKERÓW

AktualnościWiadomości

Taylor Swift, Beyoncé i „Barbenheimer” napędzają amerykańską gospodarkę

Trasy koncertowe megagwiazd Taylor Swift (33 l.) i Beyoncé (41 l.), a także hity kinowe „Barbie” i „Oppenheimer” cieszą się obecnie tak dużym zainteresowaniem w kasach fiskalnych w USA – do tego stopnia, że ​​produkt krajowy brutto tego kraju gwałtownie rośnie prowadzić. Według wyliczeń Bloomberg Economics, w wyniku tych czynników amerykańska gospodarka prawdopodobnie wzrośnie w trzecim kwartale nawet o dodatkowe 8,5 miliarda dolarów.

Prawie 50 koncertów obu piosenkarzy w USA może zwiększyć wydatki konsumenckie i eksport o aż 5,4 miliarda dolarów, począwszy od międzynarodowej sprzedaży biletów do produktu krajowego brutto (PKB). Do tego dochodzi około 3,1 miliarda dolarów, które mają przynieść dwa filmy, które ukazały się pod koniec lipca. Łącznie oznaczałoby to wzrost realnych wydatków na konsumpcję osobistą o 0,7 punktu procentowego rok do roku w okresie od lipca do września, podczas gdy oczekuje się, że wzrost PKB wzrośnie o 0,5 punktu procentowego, stwierdziły w nocie ekonomistki Anna Wong i Eliza Winger . Również ze względu na wyższe wydatki konsumenckie prawie podwoili swoją prognozę wzrostu w trzecim kwartale.

Wraz z postępującą cyfryzacją zmieniły się wymagania dotyczące wielu zawodów. Wymagane umiejętności są znacznie bardziej dalekosiężne niż te, które można by zdobyć na czystym „szkoleniu IT”. Podnoszenie kwalifikacji odgrywa tę rolę. Dla gospodarki amerykańskiej są to początkowo pozytywne perspektywy, choć efekty będą prawdopodobnie krótkotrwałe. Przecież ani Beyoncé, ani Swift nie będą występować na scenie w USA przez ostatnie trzy miesiące tego roku, a „Barbenheimer” to także – zdaniem ekonomistów – „wydarzenie jednorazowe”. Gospodarka w dalszym ciągu jest narażona na spadek popytu. Ponadto rynek nieruchomości znajduje się pod presją ze względu na niską podaż i rosnące oprocentowanie kredytów hipotecznych. „Duża część tej siły pochodzi z czynników przejściowych” – piszą Wong i Winger. „Te czynniki sprawiają wrażenie silnej konsumpcji, podczas gdy w rzeczywistości ona wymiera”.

W ostatnich miesiącach gospodarka amerykańska ponownie przyspieszyła. Inflacja spadła, rynek pracy pozostał stabilny, a wydatki konsumpcyjne odpowiednio rosną. W efekcie część ekonomistów przewidywała późniejszą recesję, inni zaś całkowicie ją odrzucali. W swoich obliczeniach ekonomiści uwzględnili jedynie sprzedaż biletów na Barbie i Oppenheimer do 23 sierpnia, ignorując wpływ eksportu netto czterech koncertów Taylor Swift w tym tygodniu w Mexico City.

Niezależny instytut badawczy Common Sense ze stanu Kolorado w USA obliczył niedawno , że cała „Eras Tour” Taylor Swift w samych Stanach Zjednoczonych może skutkować wydatkami konsumentów na poziomie 4,6 miliarda dolarów . Byłoby to więcej niż produkt krajowy brutto 35 krajów .

Ceny biletów to tylko część sprzedaży, jaką wokaliści generują dzięki swoim koncertom. Merchandising, zakwaterowanie w hotelu, wizyty w restauracjach – fani wydają na trasę mnóstwo pieniędzy. Niektórzy podróżują do miast tylko po to, żeby być blisko swojej gwiazdy. Dzięki tej trasie Swift nie tylko wzbogaci się o pół miliarda dolarów. Tam, gdzie występuje, kwitnie także lokalna gospodarka . W niektórych krajach spowodowało to nawet wzrost inflacji.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Polski transport i logistyka celem rosyjskich hakerów. Polskie służby ostrzegają

AktualnościWiadomości

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie

AktualnościWiadomości

Foxconn planuje zainwestować 1,5 miliarda dolarów w Indiach

AktualnościWiadomości

Stanowisko CEO przeszło znaczącą transformację

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *