Informacje o tym, że wkrótce gigant komputerowy Apple zamierza wejść w biznes motoryzacyjny, nie spędza specjalnie snu z powiek szefa koncernu Daimlera Dietera Zetsche. Powiedział on ostatnio, że to Mercedes ma największe doświadczenie w branży motoryzacyjnej, bo to my wymyśliliśmy samochód. A doświadczenie w tak skomplikowanej i szerokiej branży jest wartością nadrzędną. Każdy nowy gracz tego doświadczenia niestety ale nie posiada i musi się wiele nauczyć.
Prezes Daimlera ze spokojem dalej tłumaczył, „że podobnie jakby dzisiaj Daimler oświadczył, że zamierza produkować smartfony, nie wywołałoby to większego zaniepokojenia w dolinie krzemowej. Jeżeli Apple chce produkować samochody to życzymy im powodzenia i serdecznie witamy nowego konkurenta”.
Jak wynika z informacji medialnych, Apple pracuje nad modelem elektrycznym. Może liczyć w przyszłości na ścisłą współpracę z Magna International, co może wpłynąć na dobre wyniki sprzedaży w tym sektorze.
Apple ma ogromny potencjał tak intelektualny jak i finansowy. Ma także ogromne doświadczenie w biznesie. Ale to nie niepokoi w żadnym stopniu prezesa Daimlera. Mało tego, twierdzi on, że z ponad 100 marek samochodowych świata, część z nich stanowi bezpośrednią konkurencję dla produktów Daimlera, ale jeszcze większa część w ogóle nie stanowi konkurencji. Zetsche niemniej widzi rosnące zacieśnianie się obszaru współpracy pomiędzy IT a przemysłem motoryzacyjnym. I tego zjawiska lekceważyć nie można.