Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościITWiadomości

Pozycjonowanie stron internetowych – czy rzeczywiście jest potrzebne?

 

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google pozwala zwiększyć rozpoznawalność firmy i realnie wpływa na na poszerzenie grupy klientów. Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie jedna z najpopularniejszych usług, z których korzysta coraz więcej firm na polskim rynku.

  1. Pozycjonowanie stron – najpopularniejsze rodzaje
  2. Jakie zalety ma pozycjonowanie stron internetowych?

Samo posiadanie strony www nie spowoduje wzrostu popularności oferowanych przez firmę produktów czy usług. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, trzeba postawić na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i regularnie poddawać je optymalizacji SEO.

Pozycjonowanie stron – najpopularniejsze rodzaje

Metody pozycjonowania strony powinny być dopasowane do potrzeb danej firmy, jej zakresu działania i celów, jakie chce osiągnąć. Niewielkie organizacje, działające na stosunkowo małym obszarze, często decydują się na pozycjonowanie lokalne. Ma ono związek z mechanizmem geolokalizacji wprowadzonym przez Google. Kiedy internauta poszukuje konkretnej usługi w internecie i ma włączoną geolokalizację w swojej wyszukiwarce, automatycznie otrzyma wyniki wyszukiwanie dopasowane terytorialnie do swojego zapytania, nawet, jeśli nie umieści w nim nazwy miasta czy województwa. Takie pozycjonowanie stron pozwala małym firmom uniknąć konieczności konkurowania w sieci z ogólnopolskimi gigantami, a tym samym wydawania dużej ilości pieniędzy na kampanię.

Ogólnopolskie pozycjonowanie strony internetowej jest przeznaczone dla organizacji, których celem jest pozyskanie klientów z całego kraju. W tym wypadku bardzo ważna jest optymalizacja strony pod kątem każdego jej elementu, a więc nie tylko treści, ale również zdjęć, grafiki i słów kluczowych. W tym wypadku należy zadbać o content związany z prowadzoną działalnością, przejrzystą strukturę tekstów i właściwy dobór słów kluczowych. Takie działania spowodują podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększenie ruchu na stronie.

Planując pozycjonowanie stron www można też zastosować metodę long tail, nazywaną metodą długiego ogona lub pozycjonowaniem szerokim. Ta metoda jest zalecana dla firm, które mają dużą dywersyfikację oferowanych produktów lub usług, tak jak sklepy internetowe czy portale tematyczne. Podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania następuje na podstawie pozycjonowania na precyzyjnie określone, niszowe, złożone frazy, które bezpośrednio odpowiadają na zapytania internautów.

Jakie zalety ma pozycjonowanie stron internetowych?

Strona internetowa, która ma być pozycjonowana, powinna być jak najbardziej użyteczna, zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Można to osiągnąć, dopasowując odpowiednio treści strony do wybranej metody pozycjonowania stron. Dbając o content, można osiągnąć zwiększenie widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, wzrost zainteresowania klientów asortymentem firmy i zaufania do niej. To bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków, a także długoterminowe zmniejszenie kosztów prowadzenia kampanii marketingowych. Pozycjonowanie stron w Google pozwala też na precyzyjne mierzenie efektów prowadzonych działań, a tym samym na zmiany w kampanii, które pozwolą jeszcze zwiększyć możliwość osiągnięcia celu.

Optymalizacja stron internetowych i ich pozycjonowanie to domena profesjonalnych agencji, takich jak agencja VD. W zakresie kompetencji pracujących tam specjalistów leży audyt SEO przeprowadzany zarówno na zawartości, jak i na kodzie strony, oraz podjęcie działań zmierzających do osiągnięcia jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

KLM oferuje nowe narzędzie do planowania podróży w czasach pandemii – interaktywną mapę Covid-19

AktualnościWiadomości

Facebook chce stworzyć 10 000 miejsc pracy w Europie

AktualnościEnergiaWiadomości

Czy energia jądrowa to zielona inwestycja?

AktualnościTechnologieWiadomości

Technologia przyszłości tworzy innowacyjne fabryki piwa

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: