Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Polska Grupa Supermarketów wprowadza na rynek własną markę piwa

 

Polska Grupa Supermarketów zapowiada premierę piwa BRNX Browar Spiżarnia Dworska, które ma być odpowiedzią na potrzeby stale rosnącego rynku piw w Polsce. Od 2017 roku Grupa sukcesywnie poszerza portfolio marek własnych, konkurujących na rynku FMCG.

Jak wskazują analizy firmy Deloitte branża piwna w ciągu roku generuje łączenie około 20 mld zł wartości dodanej. Co więcej, produkcja nie spada nawet w okresie kryzysu pandemicznego – wg GUS w pierwszym kwartale 2020 wyniosła o 5,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku.

Potencjał tak dynamicznego rynku zamierza wykorzystać Polska Grupa Supermarketów, która potwierdziła wprowadzenie na rynek marki własnej piwa. BRNX ma być wysoko odfermentowanym piwem w typie European Strong Lager, o zawartości alkoholu sięgającej 7,2%, charakteryzującym się wyraźnie słodową nutą.

Choć wg PGS piwo „jasne mocne” najlepiej odpowiada bieżącym oczekiwaniom konsumentów, to nie wyklucza, że w przypadku sukcesu rynkowego zdecyduje się rozszerzyć ofertę m.in. o piwo bezalkoholowe oraz smakowe, czyli kategorie, które w ostatnich latach notują największe wzrosty.

– Naszym celem jest wypracowanie odpowiedniej pozycji marki BRNX w ofercie piwnej sklepów zrzeszonych w Polskiej Grupie Supermarketów. Od dłuższego czasu bacznie obserwujemy rynek piwny, który systematycznie się rozwija i powiększa. Jesteśmy przekonani, że również tu zyskamy swoje stałe miejsce, które pozwoli nam na dalszy rozwój marki – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

BRNX to jednak nie pierwszy produkt alkoholowy od PGS. W zeszłym roku Grupa zaprezentowała wódkę klasy mid-premium „Spiżarnia Dworska”, która zadebiutowała również na ryku brytyjskim. Zaledwie kilka miesięcy później ofertę poszerzono o wódki smakowe dostępne w butelkach o pojemności 0,1 i 0,2 l.

Obecnie w portfolio Polskiej Grupy Supermarketów znajdują się trzy marki własne, stanowiące istotny element strategii biznesowej spółki: O… Dobre. Pewne. Twoje! oferująca ponad 220 produktów spożywczych, higienicznych i chemii gospodarczej; Włącz BIO, dostarczająca wysokiej jakości produktów ekologicznych oraz Spiżarnia Dworska skupiona na produktach tradycyjnych, w skład której wejdzie piwo BRNX. Jak zapewniają przedstawiciele Grupy, marki własne mają stanowić nawet 15% sprzedaży generowanej w zrzeszonych sklepach.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Poprawa dostępności fizycznego złota

AktualnościWiadomości

Kupujemy bez oglądania – czy tak wygląda przyszłość nieruchomości?

AktualnościWiadomości

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam

AktualnościWiadomości

Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: