
Polska Grupa Supermarketów zapowiada premierę piwa BRNX Browar Spiżarnia Dworska, które ma być odpowiedzią na potrzeby stale rosnącego rynku piw w Polsce. Od 2017 roku Grupa sukcesywnie poszerza portfolio marek własnych, konkurujących na rynku FMCG.
Jak wskazują analizy firmy Deloitte branża piwna w ciągu roku generuje łączenie około 20 mld zł wartości dodanej. Co więcej, produkcja nie spada nawet w okresie kryzysu pandemicznego – wg GUS w pierwszym kwartale 2020 wyniosła o 5,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku.
Potencjał tak dynamicznego rynku zamierza wykorzystać Polska Grupa Supermarketów, która potwierdziła wprowadzenie na rynek marki własnej piwa. BRNX ma być wysoko odfermentowanym piwem w typie European Strong Lager, o zawartości alkoholu sięgającej 7,2%, charakteryzującym się wyraźnie słodową nutą.
Choć wg PGS piwo „jasne mocne” najlepiej odpowiada bieżącym oczekiwaniom konsumentów, to nie wyklucza, że w przypadku sukcesu rynkowego zdecyduje się rozszerzyć ofertę m.in. o piwo bezalkoholowe oraz smakowe, czyli kategorie, które w ostatnich latach notują największe wzrosty.
– Naszym celem jest wypracowanie odpowiedniej pozycji marki BRNX w ofercie piwnej sklepów zrzeszonych w Polskiej Grupie Supermarketów. Od dłuższego czasu bacznie obserwujemy rynek piwny, który systematycznie się rozwija i powiększa. Jesteśmy przekonani, że również tu zyskamy swoje stałe miejsce, które pozwoli nam na dalszy rozwój marki – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.
BRNX to jednak nie pierwszy produkt alkoholowy od PGS. W zeszłym roku Grupa zaprezentowała wódkę klasy mid-premium „Spiżarnia Dworska”, która zadebiutowała również na ryku brytyjskim. Zaledwie kilka miesięcy później ofertę poszerzono o wódki smakowe dostępne w butelkach o pojemności 0,1 i 0,2 l.
Obecnie w portfolio Polskiej Grupy Supermarketów znajdują się trzy marki własne, stanowiące istotny element strategii biznesowej spółki: O… Dobre. Pewne. Twoje! oferująca ponad 220 produktów spożywczych, higienicznych i chemii gospodarczej; Włącz BIO, dostarczająca wysokiej jakości produktów ekologicznych oraz Spiżarnia Dworska skupiona na produktach tradycyjnych, w skład której wejdzie piwo BRNX. Jak zapewniają przedstawiciele Grupy, marki własne mają stanowić nawet 15% sprzedaży generowanej w zrzeszonych sklepach.