Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Pierwszy raz w historii Swatch zanotował stratę w pierwszym półroczu

 

Szwajcarska firma zegarkowa Swatch po raz pierwszy zanotowała półroczną stratę. Nick Hayek, dyrektor generalny, jest jednak optymistą. Konsekwencje kryzysu koronowego  doprowadziły do ​​załamania sprzedaży i strat dla renomowanej szwajcarskiej firmy zegarkowej. Przy 308 mln CHF (328 mln EUR) największy na świecie producent luksusowych zegarków po raz pierwszy w historii firmy odnotował półroczną stratę . W poprzednim roku Swatch z Biel osiągnął zysk w wysokości 415 milionów CHF.

Nick Hayek (65), dyrektor generalny, sygnalizuje, ze sytuacja znacznie się poprawia.  Swatch miał pozytywny wynik operacyjny w czerwcu, powiedział Hayek w wywiadzie opublikowanym we wtorek. W krajach, w których blokada została zniesiona, klienci ponownie stali się aktywni. „Nie możemy się doczekać bardzo dobrej drugiej połowy roku, która przywróci grupę do strefy zysków” – powiedział Hayek.

Po dobrym początku roku rządowe kroki mające na celu ograniczenie pandemii Covid 19  uderzyły w spółkę z pełną mocą od lutego 2020 r. Oblicza się, że 80 procent sklepów, które sprzedają zegarki własnych marek, takich jak Omega, Breguet, Longines, Tissot lub Glashütte Original, było zamknięte.

Cała branża cierpiała również z  faktu, że najważniejsza grupa klientów, Chińczycy, nie mogła podróżować i robić zakupów za granicą. Z drugiej strony znacznie wzrosła sprzedaż internetowa. Niemniej jednak w  pierwszych sześciu miesiącach całkowita sprzedaż spadła o 46,1 procent  do 2,2 miliarda CHF (2,34 miliarda EUR).

Setki sklepów zamknięte na zawsze

Swatch podjął środki zaradcze wprowadzając program oszczędnościowy. Liczba pracowników zmniejszyła się o 6,5 procent do około 33 700 pracowników. W pierwszej połowie roku na dobre zamknięto około 260 sklepów, co spowodowało spadek pracowników za granicą. Oprócz skrócenia czasu pracy Swatch obniżył również koszty ograniczając środki w zakresie zakupów, produkcji, marketingu i wynajmu. Odwołanie dużych wydarzeń, takich jak igrzyska olimpijskie, obniżyło wydatki na reklamę.

Szef Swatch, Hayek, zakłada, że ​​ sprzedaż i zyski z niej wynikające ulegną szybkiej poprawie w nadchodzących miesiącach, proporcjonalnie do łagodzenia sytuacji. Hayek przewiduje dodatni wynik operacyjny za cały rok 2020.

Analityk ZKB, Patrik Schwendimann, ostrzegł jednak, że pandemia wirusa prawdopodobnie wpłynie na powrót do normalnych zakupów, przynajmniej w nadchodzących kwartałach. Dotyczy to w szczególności biznesu turystycznego, który to prawdopodobnie ma wpływ na  około 40 procent sprzedaży grupy. Jego kolega Rene Weber z Banku Vontobel wskazał również, że Swatch stracił także udział w rynku w pierwszej połowie roku.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Sztuczna inteligencja staje się bezczelna. Kto jest temu winien?

AktualnościWiadomości

Oszustwo na Coca Colę

AktualnościWiadomości

W jaki sposób zredukować lęk pracowników i zwiększyć ich bezpieczeństwo w miejscu pracy? 

AktualnościWiadomości

Technologie ważnym wsparciem w rekrutacji

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: