Lotnisko Chopina zajmuje drugie miejsce wśród najpopularniejszych profili polskich marek na Twitterze. Należy także do najaktywniejszych i najczęściej komentowanych profili.
Na koniec marca profil Lotniska Chopina na Twitterze (@ChopinAirport) obserwowało blisko 89 tys. osób. Według raportu firmy badawczej Sotrender – to drugi najlepszy wynik wśród polskich marek. Więcej fanów – ponad 230 tys. – ma tylko firma Sony Music Poland. W ciągu ostatniego miesiąca lotnisko zyskało blisko 8 tys. nowych fanów, co jest trzecim najlepszym wynikiem na polskim Twitterze.
@ChopinAirport należy także do najbardziej angażujących profili. Każdy wpis opublikowany na profilu wywołuje średnio 14,7 reakcji fanów w postaci retweetów, polubień lub odpowiedzi. Publikacje lotniska na Twitterze dotarły w marcu do ponad 4 milionów osób.
Lotnisko Chopina należy również do ścisłej światowej czołówki lotnisk aktywnych na Twitterze. Z danych firmy konsultingowej Solterbeck.net wynika, że pod względem liczby fanów profil @chopinairport zajmuje obecnie ósme miejsce na świecie spośród ponad 400 lotnisk. Zaś pod względem tempa przyrostu liczby fanów śledzących profil lepszy od Lotniska Chopina jest tylko port lotniczy Heathrow.
– Lotnisko Chopina jest blisko swoich pasażerów zawsze kiedy tego potrzebują. Jesteśmy blisko fizycznie – tylko 8 km od centrum Warszawy, i metaforycznie – kiedy pasażerowie potrzebują naszej pomocy. Nasz profil na Twitterze jest aktywny niemal przez całą dobę i bez przerwy rozmawiamy z naszymi fanami: inspirujemy dyskusje, odpowiadamy na pytania i komentujemy komentarze. Nie traktujemy tej działalności biznesowo i nie chcemy na niej zarabiać. Rozmowa i dobre relacje z podróżnymi są w tym przypadku ważniejsze – wyjaśnia Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina, który odpowiada za aktywność portu w mediach społecznościowych.
Lotnisko Chopina jest aktywne również na innych platformach socialmediowych. Port prowadzi dwa profile na Facebooku (polski profil śledzony jest przez ponad 42 tys. osób i należy do czołówki pod względem interaktywności wśród polskich marek, profil anglojęzyczny śledzony jest przez ponad 15 tys. osób), ma swoje konto na Instagramie (3 tys. fanów), a także w serwisach Pinterest, FourSquare oraz Google Plus.