Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościTechnologieWiadomości

Nowy iPad i iMac dedykowane Home-Office

 

Apple przeszedł z chipów Intela na własne chipy M1 – i przedstawia nowy, cienki iMac. Wraz z nowym iPadem Pro Apple kieruje ofertę do klientów, którzy obecnie pracują i studiują głównie w domu.

Dzięki chipom opracowanym przez firmę, Apple rzuca wyzwanie konkurencji pecetowej, oferując innowacyjny komputer stacjonarny. Nowy iMac zaprezentowany we wtorek ma zaledwie 11,5 milimetra grubości – jest cieńszy niż wiele monitorów bez komputera w środku. Według Apple jest to możliwe dzięki przejściu z procesorów Intela na własne chipy M1. Między innymi pozwala to radykalnie zaoszczędzić miejsce: zamiast obszernego układu chłodzenia potrzebne są tylko dwa małe wentylatory.

Kolejną zaletą chipa M1 jest to, że dzieli platformę techniczną z iPhone’ami, co ułatwia współpracę aplikacji. Po raz pierwszy klawiatura urządzenia została wyposażona w skaner linii papilarnych, podobnie jak w notebookach Macbook. Wyświetlacz o przekątnej 24 cali znajduje się pomiędzy poprzednimi mniejszymi i większymi modelami. Cena od 1445 euro jest porównywalna z tym, czego Apple chciał wcześniej za iMaca.

Układ M1 jest również używany w nowej generacji tabletu iPad Pro. Większy model z 12,9-calowym ekranem ma również znacznie ulepszony wyświetlacz o wyższym kontraście. Dzięki pracy i nauce w domu iPad stał się ważnym źródłem pieniędzy dla Apple podczas pandemii koronawirusa. Tylko w ostatnim kwartale  sprzedaż iPadów wzrosła o dobre 40 procent.

Zamiast nowej wersji chipa A14, który jest w iPhonie 12, Apple pakuje do nowego tabletu procesor M1, który działa również w nowych iMacach i MacBookach. Ponadto port USB-C został zastąpiony gniazdem Thunderbolt. Wygląda dokładnie tak samo, ale umożliwia znacznie większe szybkości transmisji danych, na przykład do podłączania dysków twardych lub dużych ekranów.

Moduł komórkowy 5G, który jest ostatecznie zainstalowany we flagowym tablecie Apple’a i może również zapewnić szybkie połączenia w podróży – jeśli znajdziesz sieć 5G, to zapewnia wyższe szybkości transmisji danych. Teraz można zamówić przestrzeń dyskową o rozmiarze do dwóch terabajtów. 12-megapikselowa kamera internetowa ma niezwykle szeroki kąt i funkcję o nazwie Center Stage, która gwarantuje, że ​​zawsze pozostajesz w centrum obrazu podczas rozmów wideo.

AirTags dla sieci lokalizacji

Apple zaprezentowało również długo oczekiwane AirTagi – małe tabliczki, które można przyczepić do przedmiotów takich jak klucze, aby można je było szybko odnaleźć. W ten sposób Apple konkuruje z uznanymi dostawcami technologii, takimi jak Tile.

Firma Apple ma już niezbędną do tego infrastrukturę z wewnętrzną siecią lokalizacyjną połączoną z aplikacją „Gdzie jest?”.  Rozrzucone po całym świecie urządzenia Apple pomagają odnaleźć zagubione przedmioty w ich pobliżu. Komunikacja w tym przypadku jest zaszyfrowana i anonimowa – podkreśla Apple. „AirTag został zaprojektowany do śledzenia obiektów, a nie ludzi”. Nowsze iPhone’y z ultraszerokopasmowym chipem radiowym na pokładzie mogą szczególnie precyzyjnie lokalizować obiekty za pomocą AirTags.

 „Gdzie jest?”jak dotąd mogło zlokalizować tylko urządzenia Apple, takie jak iPhone czy słuchawki AirPods. Kilka dni temu Apple otworzył jednak sieć na innych producentów – w tym dostawcę rowerów elektrycznych. Konkurent Tile już skrytykował ewentualne wejście Apple do biznesu jako nieuczciwą konkurencję, ponieważ firma uzyskałaby preferowaną pozycję z powodu iPhone’a. Apple ustalił cenę AirTag na 35 euro – tyle samo kosztuje najdroższy model trackerów Tile’a. Lider rynku smartfonów Samsung zaprezentował niedawno podobne trackery.

Model subskrypcji podcastów

Kolejnymi zapowiedziami była nowa wersja pudełka Apple TV z lepszą jakością obrazu i nowym pilotem – stary często był krytykowany za posiadanie pola dotykowego, które było za łatwe do kliknięcia. Apple wprowadza również model subskrypcji podcastów. Autorzy mogą udostępniać pojedyncze odcinki tylko płatnym użytkownikom. Klienci korzystający z subskrypcji mogli również słuchać podcastów bez reklam. Apple znacznie rozszerzył swoją działalność w zakresie usług subskrypcyjnych w ostatnich latach. Najważniejszym produktem grupy pozostaje iPhone, z którego pochodzi ponad połowa wpływów koncernu.

Oprac. Andrzej Mroziński

 

Polecane artykuły
AktualnościCovid-19Wiadomości

Jak pandemia zmieniła sposób spędzania wolnego czasu

Aktualnościhome officeWiadomości

Powrót do pracy z biura po długiej przerwie – jak nie stracić efektywności?

AktualnościWiadomości

Ceny surowców to ryzyko biznesowe numer 1

AktualnościFinanseWiadomości

W rok z lokat wyparowało 80 miliardów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: