Według kręgów amerykański gigant oprogramowania Microsoft chce poszerzyć swoją działalność w zakresie gier komputerowych poprzez kolejne przejęcie. Microsoft rozmawiał o zakupie prywatnej amerykańskiej firmy Discord za ponad dziesięć miliardów dolarów, poinformowała agencja Bloomberg we wtorek wieczorem, powołując się na osoby z wewnątrz.
Discord powstał w 2015 roku i jest usługą online do komunikacji głosowej, wideo i tekstowej, która początkowo była skierowana głównie do graczy komputerowych. Jednak podczas pandemii i jej blokad wiele innych osób również doceniło tę ofertę i coraz częściej korzysta z technologii w grupach studyjnych, zajęciach tanecznych, klubach książkowych i innych wirtualnych spotkaniach. Według własnych informacji Discord ma ponad 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i celowo rozszerzył swoją ofertę dla nowych użytkowników, aby przekształcić ją w „miejsce do rozmowy”, a nie tylko jako platformę czatową zorientowaną na graczy.
Discord od dawna jest czymś więcej niż tylko platformą dla graczy
Discord przeprowadził rozmowy z różnymi potencjalnymi nabywcami, ale Microsoft jest najpoważniejszym graczem chcącym przejąć Discard.
„Ewentualne przejęcie Discorda przez Microsoft ma sens, ponieważ firma kontynuuje przekształcanie swojej branży gier w kierunku oprogramowania i usług” – powiedział Matthew Kanterman, analityk w Bloomberg. Microsoft miałby świetną okazję do zintegrowania oferty premium Discord „Nitro” ze swoją własną ofertą w celu generowania większej liczby subskrypcji. Micorosoft ostatnio mówił tutaj o 18 milionach klientów.
Microsoft szuka dostępu do kwitnących społeczności użytkowników
Microsoft od dawna szuka potencjalnych kandydatów do przejęcia, które oferowałyby dostęp do kwitnących społeczności użytkowników. Na przykład w zeszłym roku firma programistyczna próbowała kupić aplikację społecznościową Tiktok i dyskutowała o przejęciu Pinteresta.
Wreszcie we wrześniu Microsoft wzmocnił swój dział gier konsolą Xbox dzięki jej przejęciu za miliard dolarów : Microsoft ogłosił umowę przejęcia z Zenimax Media, firmą macierzystą Bethesda Softworks i kilkoma innymi znanymi twórcami gier. Microsoft zapłacił za te transakcję 7,5 miliarda dolarów w gotówce. Zenimax i jego studia są odpowiedzialne za hity takie jak „Doom”, „Fallout” czy „The Elder Scrolls” i według ówczesnych informacji zatrudnia około 2300 pracowników.
Oprac. Andrzej Mroziński