Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościGiełdaWiadomości

Komunikacja polskich spółek giełdowych z inwestorami kuleje

Inwestorzy giełdowi potrzebują rzetelnych informacji o tym, w jaki sposób dana spółka prowadzi działalność. Dzięki temu mogą podejmować właściwe decyzje inwestycyjne. Dlatego też spółki notowane na giełdzie muszą dbać o jak najlepszy poziom swoich stron internetowych i komunikacji z inwestorami. Niestety wiele polskich spółek ma z tym duży problem.

Wszelkie informacje ważne dla inwestorów, pomocne przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, spółki powinny zamieszczać na swoich stronach internetowych. Zlokalizowanie tych treści nie może sprawiać nikomu problemu – najlepiej, żeby były one w jednym miejscu. Istotne jest również to, aby stronę dało się w sieci łatwo znaleźć – należy zadbać o dobre pozycjonowanie. Poza tym strona musi się szybko wczytywać, także na urządzeniach mobilnych.

Oczywiście komunikacja internetowa z inwestorami nie sprowadza się jedynie do zamieszczania treści na swojej stronie WWW. Bardzo duże znaczenie ma też wykorzystywanie mediów społecznościowych. Pojawiające się w nich komunikaty muszą być rzecz jasna dość uproszczone. Media społecznościowe nie zostały w końcu stworzone po to, aby publikować za ich pośrednictwem informacje finansowe oraz giełdowe. Można jednak podawać tam najistotniejsze rzeczy i odsyłać stamtąd już do swojej strony internetowej.

To, jak kształtuje się komunikacja spółek giełdowych z inwestorami, jest sprawdzane w konkursie Złota Strona Emitenta organizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG). „Przez dziesięć lat trwania konkursu widzieliśmy dwie fazy. W pierwszych pięciu latach mieliśmy do czynienia z intensywnym wzrostem komunikacji internetowej. Strony internetowe stawały się coraz ciekawsze, coraz bogatsze, zawierały coraz więcej informacji dla inwestorów. Drugie pięć lat to trend zniżkowy. Z przykrością muszę stwierdzić, że dzisiaj wiele stron internetowych nie jest takich, jakie powinno być” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Mirosław Kachniewski, prezes SEG.

Jednym z najpoważniejszych błędów spółek giełdowych w komunikacji z inwestorami jest nieodpowiadanie na ich pytania. Co gorsza, często nawet wtedy, gdy są one kierowane na adresy wskazane jako „kontakt dla inwestorów”. W skrajnych przypadkach na stronach internetowych spółek brakuje informacji wymaganych prawnie. Z czego wynika takie lekceważące podejście? Wydaje się, że spółki nie inwestują w komunikację z inwestorami, ponieważ po prostu nie warto ich zdaniem wydawać na nią pieniędzy. Jest to oczywiście myślenie bardzo krótkowzroczne.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Światowy rynek dóbr luksusowych dynamicznie rośnie

AktualnościWiadomości

Przełomowa siła sztucznej inteligencji

AktualnościFinanseWiadomości

Barclays rozważa rozwiązanie umowy z tysiącami klientów

AktualnościWiadomości

Michelin zamyka fabryki opon w Niemczech

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: