Rozszerzenie ruchu bezwizowego do Chin

AktualnościWiadomości

Hugo Boss spodziewa się rekordowej sprzedaży

Inwestycje w unowocześnienie kolekcji i rozrzutne kampanie przynoszą Hugo Bossowi zyski mimo spowolnienia gospodarczego. Dyrektor finansowy Yves Müller po raz drugi w tym roku podniósł w środę prognozę roczną. Hugo Boss oczekuje teraz wzrostu sprzedaży o 12 do 15 procent do rekordowej wartości 4,1 do 4,2 miliarda euro w 2023 roku. Wynik operacyjny (EBIT) powinien wzrosnąć o 20 do 25 procent do 400 do 420 milionów euro. Wiosną grupa podniosła już swoje roczne cele i postawiła sobie za cel wzrost sprzedaży o 10 procent i EBIT o 10 do 20 procent.

„Z dzisiejszej perspektywy wszystko wskazuje na to, że osiągniemy nasze cele na 2023 rok i tym samym czeka nas najbardziej udany rok w historii firmy” – powiedział Müller. Zmiana strategii zapoczątkowana dwa lata temu sprawdza się pod każdym względem. „Zdobyliśmy wielu młodych klientów, zwłaszcza w Ameryce i coraz częściej w Europie”. Dwa lata temu dyrektor generalny Daniel Grieder (61 l.) rozpoczął przebudowę firmy odzieżowej, pierwotnie znanej z klasycznych męskich garniturów, oraz związane z tym inwestycje w większy wzrost. W ten sposób Grieder sprawił, że jedyna światowej klasy grupa modowa w Niemczech znów jest pożądana. W międzyczasie firma ze Szwabii szczyci się swoimi markami Boss i Hugo, że wychodzi naprzeciw duchowi czasu i trafia do młodszego pokolenia dzięki swobodnej modzie męskiej, ale także garniturom nadającym się do prania. W wywiadzie dla mm Grieder opowiada o swoim sekrecie sukcesu i możliwym zakończeniu szalonej imprezy. Grupa opiera się na znanych ambasadorach marki, takich jak Naomi Campbell (53 l.), pokazach mody i współpracy z innymi znanymi markami, takimi jak Porsche.

Wraz z postępującą cyfryzacją wymagania dotyczące wielu zawodów uległy zmianie. Wymagane umiejętności są o wiele bardziej rozległe niż te, których można by się nauczyć na czystym „szkoleniu informatycznym”. Tę rolę odgrywa doskonalenie umiejętności.

Według specjalistycznych mediów grupa modowa ma również zawrzeć umowę z zespołem Formuły 1 Alpha Tauri. Hugo Boss ma zostać nowym sponsorem tytularnym siostrzanego zespołu wyścigowego Red Bulla. Rzeczniczka firmy modowej nie chciała komentować środowych spekulacji i odniosła się do obecnego zaangażowania grupy jako sponsora i dostawcy zespołu wyścigowego Aston Martin. Hugo Boss postrzega serię wyścigów jako „ekscytującą i interesującą platformę”, która dobrze pasuje do portfolio grupy, powiedziała rzeczniczka firmy. Szczególnie wśród młodej grupy docelowej zainteresowanie Formułą 1 wzrosło ostatnio na całym świecie. Hugo Boss mówi, że jest zaangażowany w sporty motorowe od ponad 50 lat. Zespół Alpha Tauri powinien podjąć decyzję o przyszłym sponsorze głównym po wakacyjnej przerwie.

W drugim kwartale sprzedaż Hugo Bossa wzrosła o 20 procent do 1,03 miliarda euro. EBIT wzrósł o 21 procent do 121 milionów euro. Jednak inwestorzy pozostali sceptyczni: udział , który jest notowany w indeksie małych spółek MDax , spadł o około 1,5 procent do 71,88 euro na ogólnie słabym rynku. Eksperci z Deutsche Bank i DZ Bank stwierdzili, że marża brutto, która spadła o 120 punktów bazowych do 62,3 proc., była nieco rozczarowująca. Traderzy mówili też o realizacji zysków. Od początku roku akcje zyskały na wartości dobre 30 proc.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Jasnym celem jest stuprocentowe przejęcie przez Lufthansę ITA

AktualnościChinyWiadomości

Eksport Chin wzrośnie do rekordowego poziomu w 2024 roku

AktualnościWiadomości

Największy w Europie fundusz emerytalny wyrzuca Teslę ze swojego portfela

AktualnościWiadomości

Spada sprzedaż Porsche w Chinach

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *