Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Hugo Boss oddziela się od swojego rosyjskiego biznesu

Luksusowa marka odpowiedziała na rosyjską wojnę agresywną na Ukrainie, zamykając oddziały. Teraz szwabska firma idzie o krok dalej. Hugo Boss wycofuje się ze swojego rosyjskiego biznesu. Grupa modowa potwierdziła doniesienia mediów, że jej rosyjska spółka zależna została sprzedana wieloletniemu partnerowi hurtowemu Stockmann JSC. „Stockmann to firma należąca do jednego z wieloletnich partnerów hurtowych Hugo Bossa w Rosji. W rezultacie Hugo Boss nie będzie już miał własnej spółki zależnej w Rosji” – powiedział rzecznik firmy. Władze rosyjskie już wyraziły na to zgodę.

Krótko po rozpoczęciu rosyjskiej wojny agresywnej na Ukrainie Hugo Boss poinformował, że w marcu 2022 r. zamknął swoje oddziały w Rosji, a także zawiesił działalność internetową. Według wytwórni, łącznie z Ukrainą, działalność w Rosji odpowiadała za około trzy procent sprzedaży grupy w 2021 roku. 

Program oszczędnościowy

Sprawy w Hugo Bossie nie układają się obecnie dobrze. Po spadku zysków w drugim kwartale grupa modowa ogłosiła, że ​​chce zaoszczędzić. Dyrektor generalny Daniel Grieder zapowiedział po prezentacji ostatecznych danych, że obecne otoczenie rynkowe zostanie wzięte pod uwagę i wzmocniona zostanie dyscyplina kosztowa. Oprócz potencjału oszczędnościowego w zakupach, firma chce także redukować koszty w obszarach takich jak sprzedaż, marketing i administracja. Ponadto strukturę kosztów w handlu detalicznym należy dostosować „do aktualnych trendów odwiedzających”. 

Działania te mają na celu wsparcie rozwoju wyników w drugiej połowie roku. Słabszy klimat konsumencki oraz wyższe koszty marketingu i stacjonarnego handlu detalicznego doprowadziły do ​​spadku sprzedaży i spadku zysków w drugim kwartale. Konkluzja jest taka, że ​​Hugo Boss zarobił 37 milionów euro, czyli około połowę kwoty z poprzedniego roku. Spółka przedstawiła wstępne dane już w połowie lipca i obniżyła prognozę na cały rok. W ubiegłym roku Hugo Boss odnotował rekordową sprzedaż.

Nowa strategia wzrostu

Trzy lata temu firma z siedzibą w Metzingen przedstawiła nową strategię wzrostu „Claim 5”, której celem jest podwojenie sprzedaży do 4 miliardów euro do 2025 roku. „Naszą wizją jest stać się wiodącą na świecie platformą modową opartą na technologii. Znacząco zmienimy sposób, w jaki współdziałamy z konsumentami” – ogłosił Grieder. „Naszym celem jest podwoić naszą sprzedaż do 4 miliardów euro do 2025 roku i znaleźć się na liście 100 najlepszych marek na świecie”. Obecnie firma oczekuje, że sprzedaż w 2024 r. wzrośnie jedynie o jeden do czterech procent, do poziomu od 4,20 do 4,35 miliarda euro. Hugo Boss spodziewał się wcześniej wzrostu sprzedaży o trzy do sześciu procent.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Robert Szustkowski udziela pierwszego wywiadu od lat. UE powinna powstrzymać media od szerzenia nieprawdy

AktualnościWiadomości

Do 2030 roku Volvo nie będzie producentem samochodów wyłącznie elektrycznych

AIAktualnościWiadomości

Współzałożyciel OpenAI zabezpiecza 1 miliard dolarów na super sztuczną inteligencję

AktualnościWiadomości

Pracownicy wolą bardziej elastyczne godziny pracy niż pracę w niepełnym wymiarze godzin

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły