Krótko po rozpoczęciu rosyjskiej wojny agresywnej na Ukrainie Hugo Boss poinformował, że w marcu 2022 r. zamknął swoje oddziały w Rosji, a także zawiesił działalność internetową. Według wytwórni, łącznie z Ukrainą, działalność w Rosji odpowiadała za około trzy procent sprzedaży grupy w 2021 roku.
Program oszczędnościowy
Sprawy w Hugo Bossie nie układają się obecnie dobrze. Po spadku zysków w drugim kwartale grupa modowa ogłosiła, że chce zaoszczędzić. Dyrektor generalny Daniel Grieder zapowiedział po prezentacji ostatecznych danych, że obecne otoczenie rynkowe zostanie wzięte pod uwagę i wzmocniona zostanie dyscyplina kosztowa. Oprócz potencjału oszczędnościowego w zakupach, firma chce także redukować koszty w obszarach takich jak sprzedaż, marketing i administracja. Ponadto strukturę kosztów w handlu detalicznym należy dostosować „do aktualnych trendów odwiedzających”.
Działania te mają na celu wsparcie rozwoju wyników w drugiej połowie roku. Słabszy klimat konsumencki oraz wyższe koszty marketingu i stacjonarnego handlu detalicznego doprowadziły do spadku sprzedaży i spadku zysków w drugim kwartale. Konkluzja jest taka, że Hugo Boss zarobił 37 milionów euro, czyli około połowę kwoty z poprzedniego roku. Spółka przedstawiła wstępne dane już w połowie lipca i obniżyła prognozę na cały rok. W ubiegłym roku Hugo Boss odnotował rekordową sprzedaż.
Nowa strategia wzrostu
Trzy lata temu firma z siedzibą w Metzingen przedstawiła nową strategię wzrostu „Claim 5”, której celem jest podwojenie sprzedaży do 4 miliardów euro do 2025 roku. „Naszą wizją jest stać się wiodącą na świecie platformą modową opartą na technologii. Znacząco zmienimy sposób, w jaki współdziałamy z konsumentami” – ogłosił Grieder. „Naszym celem jest podwoić naszą sprzedaż do 4 miliardów euro do 2025 roku i znaleźć się na liście 100 najlepszych marek na świecie”. Obecnie firma oczekuje, że sprzedaż w 2024 r. wzrośnie jedynie o jeden do czterech procent, do poziomu od 4,20 do 4,35 miliarda euro. Hugo Boss spodziewał się wcześniej wzrostu sprzedaży o trzy do sześciu procent.