
Dostawca branży motoryzacyjnej i specjalista w dziedzinie technologii łączenia, Norma Group, odczuł skutki słabego rozwoju branży w ubiegłym roku. Według wstępnych danych sprzedaż w całym roku 2024 spadła o 5,5 procent rok do roku do 1,16 miliarda euro, poinformowała we wtorek w Maintal spółka notowana na giełdzie SDax.
Zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) skorygowany o efekty specjalne wyniósł 92,3 mln euro, czyli o 5,3 proc. mniej niż w roku poprzednim, natomiast skorygowana rentowność operacyjna ze sprzedaży (marża EBIT) pozostała stabilna na poziomie 8,0 proc. Był to jednak większy zysk operacyjny, niż wcześniej oczekiwali analitycy.
„Aby wyostrzyć nasz profil i zrealizować nasze cele wzrostu, chcemy sprzedać naszą globalną działalność w dziedzinie zarządzania wodą” – powiedział dyrektor generalny Guido Grandi (51), potwierdzając krok ogłoszony już w listopadzie. W zamian firma zrobi wszystko, co w jej mocy, aby rozszerzyć swoją pozycję rynkową, szczególnie w sektorze przemysłowym, zarówno organicznie, jak i poprzez ukierunkowane przejęcia.
W nadchodzących miesiącach Grupa będzie konsekwentnie kontynuować proces sprzedaży i inicjatywy rozwojowe. Norma przedstawi szczegółowe dane wraz z wynikiem netto i prognozami na bieżący rok 31 marca.