Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Czy młode pokolenie ma ducha przedsiębiorczości?

Z ankiety przeprowadzonej przez Fundację Bertelsmanna wynika, że ​​wiele osób jest zainteresowanych założeniem firmy. Jednak czy zawsze tak się dzieje, to już inna kwestia. Według badania 40 procent młodych ludzi w Niemczech wyobraża sobie założenie własnej firmy. Jedenaście procent ankietowanych w całym kraju osób w wieku od 14 do 25 lat stwierdziło, że już planują rozpocząć działalność gospodarczą, a 29 procent stwierdziło, że nie jest jeszcze do końca pewne. Tak wynika z reprezentatywnego badania zleconego przez Fundację Bertelsmanna.

Na pytanie, czy byłoby możliwe, aby założyli firmę przed 30. rokiem życia, jedna trzecia z prawie 1700 respondentów odpowiedziała, że ​​w tej chwili nie wyobraża sobie tego, ale też tego nie wyklucza. Badanie przeprowadzono w czerwcu 2023 r. oraz w okresie od 23 lutego do 24 marca 2024 r. Od dobrego kwartału rola założyciela nie wchodzi w grę. Fundacja w Gütersloh stwierdziła, że ​​młode pokolenie ma potencjał do większej aktywności start-upowej w Niemczech . Aby to osiągnąć, należałoby usunąć bariery. 

Promuj wcześniej przedsiębiorcze myślenie

W analizie założono, że niepewność, stres i brak wiedzy uniemożliwiają wielu młodym ludziom rozpoczęcie działalności gospodarczej. Ważne jest, aby promować przedsiębiorcze myślenie i działanie już wcześniej – w latach szkolnych, np. poprzez warsztaty. Wynika z nich także, że młodzi mężczyźni częściej niż młode kobiety planują założenie firmy. A zainteresowanie jest większe w dużych miastach niż w miejscowościach liczących maksymalnie 5 tysięcy mieszkańców. 

Na początek dobrą wiadomością jest fakt, że 40 proc. jest zainteresowanych założeniem firmy. Twierdzono, że w rzeczywistości znacznie mniej młodych ludzi jest skłonnych podjąć ten krok. W 2023 r. nieco mniej niż co szósta osoba w wieku od 18 do 24 lat w Niemczech założyła firmę.

Do przeszkód zalicza się także brak pewności siebie i deficyty wiedzy

Spośród ankietowanych, którzy nie wyobrażają sobie roli założyciela, około jedna czwarta przypisuje to brakowi wiary we własne umiejętności i związanej z tym niepewności. Około jedna na pięć osób wątpi, czy posiada niezbędną wiedzę. Z punktu widzenia fundacji informacje o rozpoczęciu działalności gospodarczej powinny być kierowane do młodych ludzi, zwłaszcza za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych.

Oraz: „Łatwiejszy dostęp do kapitału na start byłby pomocny dla młodych przedsiębiorców. Może się do tego przyczynić więcej dotacji na start-up, tańsze pożyczki i fundusze na start-up specjalizujące się w młodych ludziach.”

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Jak Rihanna została miliarderką – bez nowej muzyki

AktualnościWiadomości

Urządzenia sieciowe powinny stać się bezpieczniejsze

AktualnościWiadomości

Ikea odnotowuje znaczny spadek sprzedaży

AktualnościITWiadomości

TikTok firmy ByteDance likwiduje setki miejsc pracy

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *