Przewidywany wzrost gospodaczy Chin 

Motoryzacja

Audi testuje sterowanie gestami na potrzeby wirtualnego montażu

Jeszcze zanim Audi wyprodukuje prototypy nowego samochodu, inżynierowie w centrum produkcji przedseryjnej testują kolejne etapy montażu z wykorzystaniem trójwymiarowych projekcji. Wirtualnie montują poszczególne elementy sprawdzając, czy sposób montażu jest możliwy do zrealizowania w praktyce i czy dana czynność jest ergonomiczna dla pracowników produkcji. W ramach pilotażowego projektu, konstruktorzy i technicy mogą przy pomocy prostych gestów poruszać elementami w przestrzeni wirtualnej.

W procesie prac rozwojowych na etapie poprzedzającym produkcję seryjną, Audi wirtualnie kontroluje poszczególne etapy montażu pod kątem ich przydatności w praktyce. Testy przeprowadzane są w przestrzeni nazwanej CAVE (Cave Automatic Virtual Environment). Na podłodze i na ścianach tego pomieszczenia znajdują się powierzchnie do projekcji, na których za pomocą rzutnika multimedialnego można wyświetlać przestrzenne obrazy elementów montażowych. Powstaje w ten sposób rzeczywistość wirtualna, w którą inżynierowie Audi „zanurzają się” w okularach 3D.

Myo armband: The development from the gaming industry incorporates motion sensors and electrodes.

Przy pomocy kontrolera zaadaptowanego z konsoli do gier, inżynierowie sterują wirtualnymi elementami montażowymi, symulując realny proces. Już wkrótce odbywać się to będzie za pomocą prostych gestów. „Chcemy, by w przyszłości podnoszenie i przesuwanie elementów montażowych odbywało się intuicyjnie“ – objaśnia Katharina Kunz, inżynier w dziale rozwoju Audi, odpowiedzialna za rozwiązania wirtualne. Katharina Kunz i cały jej zespół, testują obecnie tzw. Myo – znaną z wirtualnych gier opaskę na ramię, służącą do sterowania gestami.

Opaska odczytuje ruchy mięśni przedramienia i w ten sposób rozpoznaje, jak dany użytkownik porusza ramieniem i palcami. Dane o ruchach, za pośrednictwem Bluetooth przesyłane są do komputera. Ten sam komputer, za pomocą działającej na podczerwień kamery zamontowanej na suficie, określa także współrzędne położenia użytkownika. Kamera to tzw. Kinect – czujnik ruchu z konsoli do gier. Aby opaska Myo nie interpretowała każdego dowolnego gestu jako sterującego, użytkownik aktywuje system stykając ze sobą kciuk i palec środkowy.

Katharina Kunz i jej zespół często wykorzystują rozwiązania znane z gier komputerowych: „Są one dla nas idealne – stosunkowo tanie i szybko się rozwijają.“ Celem inżynierów w centrum produkcji przedseryjnej jest wprowadzenie Myo do procesu produkcyjnego już w najbliższych miesiącach.

Polecane artykuły
AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Mercedes znów sprzedaje mniej samochodów

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

100 największych dostawców motoryzacyjnych na świecie

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Nowy dyrektor generalny Stellantis staje przed wieloma wyzwaniami

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Firmy samochodowe „w pełnej panice” z powodu wąskiego gardła związanego z pierwiastkami ziem rzadkich

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *