Co chiński raport na temat handlu zagranicznego oznacza dla świata?

AktualnościWiadomości

Audi stawia na segment luksusowy

Audi, spółka zależna VW, chce w przyszłości zarabiać więcej na luksusowych samochodach i stopniowo wycofywać mniejsze modele. Dyrektor generalny Markus Duesmann powiedział „Handelsblatt” : „W szczególności postanowiliśmy nie budować już A1 i nie będzie też następcy z Q2”.

Grupa na nowo zdefiniowała rolę poszczególnych marek. „Przekształciliśmy również Audi jako markę premium. Ograniczymy naszą gamę modeli na dole i rozszerzymy ją na górze” – powiedział Duesmann. Kompaktowy SUV Q2, który został wprowadzony dopiero w 2016 roku, zostanie wycofany bez następcy, ponieważ nie pasuje już do planowania portfolio i możliwości rozwoju: „Priorytetujemy inne segmenty”.

Jako okręt flagowy, Audi opracowuje całkowicie elektryczną, luksusową limuzynę z bardzo przestronnym wnętrzem, nowym systemem okablowania i nowym oprogramowaniem. „Jesteśmy zgodnie z harmonogramem i wprowadzimy model 2025 na drogi” – powiedział szef Audi. „Później jednak na platformie pojawią się z pewnością inne modele, w tym warianty Bentleya i Porsche ”.

Ze względu na utrzymujący się niedobór półprzewodników, Grupa VW, podobnie jak inni producenci samochodów, stara się w miarę możliwości wbudowywać dostępne chipy w bardziej dochodowe modele. „W Grupie staramy się zabezpieczyć ogólny wynik. Dlatego stawiamy na pierwszym miejscu modele z wyższym udziałem w zyskach” – powiedział Duesmann. Popularne są też większe modele, wiele osób chciało się czymś zafundować podczas pandemii. „Ponadto istnieje tendencja do zwiększania ilości sprzętu. Dlatego sprzedaż rośnie szybciej niż sprzedaż”. Oczekuje poprawy podaży półprzewodników w ciągu roku.

BMW i Mercedes-Benz również stawiają na wyższą klasę

Konkurenci BMW i Mercedes-Benz nie tylko wbudowują dostępne chipy w szczególności w drogie modele, ale od pewnego czasu coraz bardziej koncentrują się na rentownych samochodach wyższej klasy i luksusowych oraz poszerzają swoją ofertę w tym segmencie. Celem jest „generowanie większych zarobków na pojazd”, powiedział dyrektor finansowy BMW Nicolas Peter . A szef Mercedesa, Ola Källenius , przycina producentowi samochodów ze Stuttgartu rentowność i prestiż, i ogłosił: „Zastanawiamy się nad istotą naszej firmy, aby wszyscy mogli ją zobaczyć – budujemy najbardziej pożądane samochody na świecie”. Niedobór półprzewodników i niezwykle rosnące ceny surowców przyspieszają ten trend.

Przez ostatni rok Mercedes odnotował rekordy sprzedaży luksusowych modeli Maybacha, AMG i Klasy G i uznał to za dowód realizacji strategii firmy. BMW wycofuje stary elektryczny kompaktowy model i3 w czerwcu, ale oferuje klientom w tym segmencie alternatywy w tym segmencie w postaci elektrycznego Mini i elektrycznego BMW iX1, które zostaną wprowadzone na rynek w 2023 roku. Spółka zależna BMW Rolls-Royce odnotowała w zeszłym roku najwyższą sprzedaż w swojej 117-letniej historii, a zamówienia trwają do jesieni. Po coupe serii 8, BMW wprowadzi w przyszłym roku dużego SUV-a XM.

Producent samochodów sportowych Lamborghini, należący do Grupy VW, również odczuwa ogromny popyt na samochody luksusowe: „Jesteśmy w szczęśliwej sytuacji, że w 2022 roku jesteśmy prawie wyprzedani. Jesteśmy około roku przed zamówieniem”. powiedział szef Lamborghini Stephan Winkelmann z „Automobilwoche”.

Mając na uwadze wyniki sprzedaży na rozwijającym się rynku chińskim , Duesmann przyznał, że w całej Grupie VW występują braki w sieciowaniu samochodów. „Musimy zintensyfikować naszą sieć, ponieważ nie spełniamy jeszcze wysokich wymagań chińskich klientów w takim stopniu, w jakim byśmy tego chcieli”. Chcieli też móc rozmawiać lub płacić z samochodu. Aby wypełnić luki, mogłoby istnieć duże wspólne centrum rozwoju między VW i Audi w Chinach. Audi chce również ściślej współpracować z chińskimi grupami technologicznymi w zakresie półprzewodników, akumulatorów, systemów informacyjno-rozrywkowych i autonomicznej jazdy.

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

P&C Düsseldorf chce przejąć sieć tekstylną Sinn

AktualnościWiadomości

Majątek miliarderów rośnie coraz szybciej

AktualnościWalutyWiadomości

Rodzina Trumpów zasila giełdy kryptowalut własnymi monetami

Aktualnoście-commerceWiadomości

Dlaczego Kanał Panamski jest tak cenny

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *