
Koncern Audi opublikował nowy raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu. Wskazano w nim najważniejsze cele, środki i wskaźniki w pięciu kluczowych dla przedsiębiorstwa dziedzinach: produkcji, ochronie środowiska, kwestiach pracowniczych, społecznych oraz ekonomii. Nowe wydanie skoncentrowane jest wokół tematów przyszłości: alternatywne napędy, cyfrowe osieciowanie oraz międzynarodowa ekspansja. Dodatkowo, materiały multimedialne i wywiady z ekspertami dostępne online, doprecyzowują spojrzenie firmy na te ważne zagadnienia. |
![]() Działania koncernu z Ingolstadt, prowadzące do maksymalnej równowagi środowiskowej, przynoszą owoce i są przejrzyste dla społeczeństwa. Ich wynikiem jest np. pierwsze miejsce w Sustainability Image Score (SIS) 2014, rankingu przygotowanym przez agencję badań rynkowych i doradztwa Facit Research. Niemieccy konsumenci wybrali w nim Audi przedsiębiorstwem o najbardziej zrównoważonym rozwoju. „Pierwsze miejsce w tym rankingu to potwierdzenie, że kroczymy właściwą drogą. Odpowiedzialnie kształtujemy indywidualną mobilność i spoglądamy w przyszłość” – mówi prof. dr Peter F. Tropschuh, szef Działu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Audi AG. Kolejne pole, na którym Audi intensywnie pracuje, to cyfrowa transformacja. Dzięki niej, jazda samochodem będzie jeszcze bardziej efektywna i jeszcze bardziej bezpieczna. Najważniejszym elementem tych prac jest wdrożenie systemu autonomicznej jazdy. Pierwsza jego wersja ma być już w roku 2017 montowana seryjnie w Audi A8. W tym kontekście należy podkreślić, że bezpieczeństwo i ochrona danych wykorzystywanych przez system, są najwyższym priorytetem. Audi obecne jest na wszystkich największych, światowych rynkach, a celem tej obecności jest zapewnienie długoterminowego sukcesu finansowego. W drugiej połowie roku 2016, cztery pierścienie uruchomią nowy zakład produkcyjny w San José Chiapa w Meksyku, gdzie produkowany będzie następca modelu Audi Q5. Koncern wspiera miejscową gospodarkę, tworząc sieć lokalnych dostawców. Audi zainicjowało też w Meksyku szereg inicjatyw skupiających się na zrównoważonym rozwoju i na ochronie środowiska. Marka z Ingolstadt regularnie analizuje trendy związane ze zrównoważonym rozwojem oraz prowadzi stały dialog ze swoimi udziałowcami reprezentującymi świat gospodarki, nauki, czy organizacji pozarządowych. Raport Audi jest zgodny z wytycznymi G4 raportu Global Reporting Initiative (GRI). Jako aktywny członek programu Narodów Zjednoczonych Global Compact, koncern stosuje dziesięć zasad odnoszących się do praw człowieka, norm pracy, ochrony środowiska i zwalczania korupcji. Dane o postępach w tych dziedzinach dotyczące roku 2014, znaleźć można w raporcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Audi. Raport oraz materiały specjalne są dostępne online, na stronie www.audi.de/cr-report (wersja niemiecka) lub na stronie www.audi.com/cr-report (wersja angielska). Kluczowe wskaźniki, program społecznej odpowiedzialności biznesu oraz raport o postępie projektu Global Compact ONZ, zostaną zaktualizowane w roku 2016. Następny, obszerny raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu Audi wyda w pierwszej połowie roku 2017. |