
Grupa Volkswagen wstrzymała wszelkie płatne działania na Twitterze. Wszystkie marki Grupy Volkswagen zamroziły swoją działalność reklamową na platformie mediów społecznościowych do odwołania, powiedział w środę rzecznik producenta samochodów z Wolfsburga.
Na początku miesiąca Volkswagen zalecił należącym do koncernu markom VW, Audi, Seat, Cupra, Lamborghini, Bentley, Ducati i Porsche , aby nie korzystały z płatnych reklam na Twitterze po tym, jak Elon Musk (51 l.) przejął usługę krótkich wiadomości . Rzecznik powiedział, że wszystkie marki zastosowały się do zaleceń. Audi zdecydowało nawet o wstrzymaniu wszelkich działań na Twitterze, takich jak bezpośrednie posty. Od 2 listopada na koncie firmowym nie pojawił się żaden tweet. Wcześniej Audi tweetowało tam prawie codziennie.
Inne firmy, takie jak matka Opla Stellantis czy linia lotnicza United Airlines, również dystansują się od usługi krótkich wiadomości tekstowych . Swoimi błędnymi decyzjami na Twitterze nowy właściciel Musk, który zarządza również producentem samochodów elektrycznych Tesla, zraża zarówno pracowników, jak i użytkowników.
Reklamodawców drażnił też samorządowy plan „absolutystów wolności słowa”, który ma złagodzić zasady moderowania treści na Twitterze. Krytycy ostrzegają, że może to uczynić platformę siedliskiem mowy nienawiści i teorii spiskowych.