Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

650 000 klientów Lufthansy wciąż czeka na swoje pieniądze

 

W  grupie Lufthansy około 650 000 klientów wciąż czeka na zwrot anulowanych biletów. Jednak liczba ta spadła, a pozostające do spłaty roszczenia wyniosły obecnie mniej niż 300 mln euro – poinformowała firma w piątek. Tydzień wcześniej było to około 350 mln euro.

Wraz z wybuchem pandemii koronawirusa lotnictwo pasażerskie zatrzymało się wiosną na miesiące na całym świecie. Większość linii lotniczych musiała uchronić się przed bankructwem za pomocą państwowych pieniędzy. W wyniku kryzysu firmy tracą dziesiątki tysięcy miejsc pracy.

W międzyczasie niektóre samoloty linii lotniczych startują ponownie pod rygorystycznymi wymogami higieny na pokładzie. Jednak wiele samolotów nadal znajduje się na ziemi lub jest już na emeryturze. Ponieważ klienci wahają się przed skorzystaniem z oferty, jednocześnie kwarantanna i ograniczenia wjazdu nadal znacznie spowalniają podróż.

Ale to chyba tylko połowa prawdy: biorąc pod uwagę liczne roszczenia klientów w wyniku odwołań lotów od marca, Lufthansa była wyraźnie przytłoczona zwrotem kosztów biletu. Jednocześnie grupa, która została zdegradowana do MDax, starała się oszczędzać własne rezerwy gotówkowe, oferując klientom vouchery i zmiany rezerwacji. Oczywiście spora liczba klientów nie skorzystała z tej oferty.

Wniosek Federalnego Urzędu Lotnictwa na początku sierpnia ujawnił katastrofę: z 4,48 mln wniosków o zwrot kosztów do tego momentu rozpatrzono tylko 3,25 mln. Federalne Biuro Lotnictwa wszczęło przeciwko grupie postępowanie administracyjne ale grożąca grzywna do miliona euro wygląda jednak jak te przysłowiowe fistaszki w oczach klientów.

Nie tylko Lufthansa utrzymuje swoich klientów w pobliżu przez długi czas

Lufthansę uratowali również podatnicy i klienci dzięki pakietowi ratunkowemu o wartości 9 miliardów euro. Zachowanie Lufthansy wywołało już ostrą krytykę rządu federalnego w połowie czerwca. „To, co się dzieje, to żart”, otwarcie przeciwko firmie wyrył federalny komisarz ds. Turystyki .

Pod koniec września organizacja konsumencka pozwała Lufthansę za bilety lotnicze, które nie zostały zwrócone . Firma nie odpowiedziała wcześniej na ostrzeżenie. Lufthansa twierdzi, że w całej grupie zwróciła dotychczas 7,3 miliona biletów na łączną kwotę 3,2 miliarda euro.

Lufthansa z pewnością nie jest odosobnionym przypadkiem: usługodawcy prawni, tacy jak Flightright czy Fairplane , którzy również próbują dochodzić roszczeń zwrotnych od swoich klientów w sądzie, zgłosili we wrześniu dziesiątki tysięcy zapytań, w których klienci różnych linii lotniczych nadal nie otrzymali pieniędzy.

TAP Air Portugal był najwyraźniej szczególnie odważny w stosunku do swoich klientów. Ponieważ nieustannie odmawiała uregulowania zaległości, Flightright twierdzi, że ma rachunki bankowe , kontrakty oszczędnościowe, stalowe szafki i magazyny linii lotniczej w milionowych wartości skonfiskowanych .

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Hakerzy przekazali pieniądze na cele charytatywne

AktualnościWiadomości

Ujawniono interesy biznesowe Donalda Trumpa w Chinach

AktualnościWiadomości

W związku z pandemią koronawirusa pogarsza się rynek pracy

AktualnościWiadomości

Innowacje w obszarze IT zaczynają się od konsumentów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: