
W poszukiwaniu nowych źródeł dochodu platforma internetowa X Elona Muska wprowadziła droższą wersję subskrypcyjną bez żadnych reklam. W Niemczech kosztuje to dobre 19 euro miesięcznie.
W jedynym dotychczas modelu abonamentowym za 9,52 euro liczba reklam jest zmniejszona o połowę. Oprócz droższego abonamentu X wprowadził także tańszą wersję weekendową za 3,57 euro z mniejszą liczbą funkcji.
Rok temu Musk kupił serwis krótkich wiadomości Twitter za 44 miliardy dolarów i zmienił jego nazwę na X. Przychody z reklam, które zawsze stanowiły podstawę działalności Twittera, spadły następnie o połowę, ponieważ firmy obawiają się bardziej negatywnego otoczenia dla swoich marek. Miliarder technologiczny coraz częściej stara się wypełnić lukę przychodami z subskrypcji.
Nowe poziomy subskrypcji zostały wprowadzone bez możliwości przełączania się między nimi przez obecnych klientów korzystających z subskrypcji bez konieczności anulowania subskrypcji. Funkcja ta powinna nastąpić dopiero za kilka tygodni.