Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościLifestyleLudzieWiadomości

Wzrost popularności mobbingu w pracy

 

Agresywne zachowanie, nękanie, a może zastraszanie innych pracowników albo podwładnych? Są to tylko wybrane spośród wielu zachowań, które przemawiają za mobbingiem w miejscu pracy. Termin ten stał się w ostatnich latach bardzo popularnym zjawiskiem. Mimo to, wiele osób boi się tego stwierdzenia i walki z nim.

Mobbing może zacząć się od zwykłego konfliktu, czy kłótni współpracowników, która w późniejszym czasie przerodzi się w długookresowe ośmieszanie czy obrażanie i negatywnie wpłynie na samopoczucie jednostek. Wszystkie wyżej wymienione czynniki, czyli działania przeciwko pracownikowi, które trwają przez długi okres czasu, oraz zaniżenie samooceny, są uznane za mobbing. Działanie jednorazowe nie zostanie uznane za wykroczenie oraz złamanie prawa. Zachowanie, które spełnia wszystkie wymienione aspekty nie powinno zostać lekceważone. W takim wypadku warto także zgłosić je do odpowiednich władz i jednostek, póki jeszcze nie jest za późno.

Wiele osób nie wie skąd się biorą się takie zachowania. Mogą być one spowodowane cechami osobistymi, wśród których można wyróżnić zazdrość, ale także “ukrytymi” kompleksami czy zaburzeniami psychicznymi. Warto także wspomnieć o efektach takiego zjawiska. Jest ich wiele, można do nich zaliczyć między innymi izolowanie się podwładnego, złe wykonywanie swoich obowiązków, negatywny wpływ na wizerunek firmy na zewnątrz i wewnątrz przedsiębiorstwa, wzrost kosztów spowodowany urlopem pracowników i zatrudnieniem nowego, zwolnienia lekarskie czy pogorszenie się atmosfery w firmie.

Omawiane zjawisko jest częstym zachowaniem kierowników/szefów w wielu firmach. Problemem pojawiającym się jest brak wiedzy na temat sposobów walki z niepożądanymi działaniami. Na początku warto określić przepisy prawne, do których przełożony się nie stosuje, i przekazanie mu tego w kulturalny sposób. Osoba, do której wszelkie uwagi są kierowane, nie powinna pokazywać swojego zdenerwowania. Brak reakcji na zachowanie przełożonego, osłabi jego działania, jak również sprawi, że si podda. Jeżeli upomnienia są przesyłane przez e-maila, sms-a czy na piśmie, warto je zatrzymać w przypadku dalszego postępowania lub w sytuacji, gdy inne osoby też dotkną skutków tego zjawiska.

Mobbing w miejscu pracy jest poważnym, nielegalnym wykroczeniem, nie powinno się jego lekceważyć. Już po pojawieniu się pierwszych niepokojących oznak warto rozpocząć działania niwelujące, aby jak najszybciej uniknąć niepożądanych efektów i pogorszenia się atmosfery w miejscu pracy.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Jak Jeff Bezos nieskutecznie próbuje naśladować Elona Muska

AktualnościWiadomości

Nowy główny udziałowiec miliarder Kühne w radzie nadzorczej Lufthansy?

AktualnościUbezpieczeniaWiadomości

Człowiek stojący za skandalem z miliardem dolarów w tle w Allianz

AktualnościWiadomościZdrowie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: