Artykuł miesiąca: Psychologia strategicznego przywództwa

AktualnościWiadomości

Własna firma krok po kroku

Reklama
Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy i menedżera z ponad 20-letnim doświadczeniem, który stworzył od podstaw jedną z największych agencji interaktywnych na rynku polskim. Z książki dowiesz się m.in., jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy.

Wiesz, w jaki sposób sukces odnieśli Elon Musk, Mark Zuckerberg, Steve Jobs, Bill Gates, Larry Page. Czytałeś, jak tworzyli korporacje warte miliardy dolarów i jak nimi zarządzali. Wiesz też, jak błysnąć żartem na pitchu przed inwestorami z Silicon Valley. I czujesz, że ta wiedza nijak ma się do realiów, w jakich funkcjonujesz. Ponieważ ty masz firmę z kilkudziesięcioma tysiącami złotych na koncie i… nie masz pojęcia, czy zarządzasz nią z sensem. Z pomocą przyjdzie ci Grzegorz Krzemień, przedsiębiorca i menedżer, który stworzył od podstaw jedną z największych agencji interaktywnych na rynku polskim. Jego książka Własna firma krok po kroku to zbiór przykładów i doświadczeń pokazywanych zgodnie z etapami rozwoju firmy i mocno osadzonych w polskich realiach rynkowych.

Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce

Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając swoją firmę – jedną z największych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się swoimi doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami. O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień zwraca uwagę na mnóstwo problemów, przed jakimi musi stanąć prowadzący firmę, oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.

Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju firmy

Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie. Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie sfery jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.

Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.

***

Żałuję, że tej książki nie było na rynku osiem lat temu, kiedy zakładałem swoją firmę. Jej wielką wartością jest to, że bazuje na wieloletnich doświadczeniach autora. Pozwala rozstrzygnąć wiele dylematów zarządczych.

DR JAN ZAJĄC, współtwórca i prezes spółki Sotrender

Jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić biznes, z tą książką nie powinieneś się rozstawać. Nie jest

to zbiór pobożnych życzeń, wizja projektująca biznes idealny. To zbiór przykładów i doświadczeń pokazywanych zgodnie z etapami rozwoju firmy.

JACEK SZLAK, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie

Książka pełna konkretów, przystępnie napisana i przede wszystkim odnosząca się do polskich realiów.

Jeśli myślisz o własnej firmie lub prowadzisz już swój biznes, dzięki tej książce zrozumiesz, jak to wszystko funkcjonuje w praktyce.

MARCIN MAŁECKI, redaktor naczelny „Mam Startup” i „NowyMarketing”

***

Grzegorz Krzemień od 1996 roku związany jest z branżą marketingu interaktywnego, jest jednym z jej pionierów w Polsce. Współtwórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych spośród niezależnych agencji na rynku.

Firma, której jest prezesem, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017) i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł Człowieka Roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. W roku 2019 otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.

Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (2009).

 

Reklama
Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Jak rozwijać kompetencje menedżerów w erze cyfrowej transformacji?

AktualnościWiadomości

Mintos wzmacnia zespół w Polsce

AktualnościWiadomości

Po informacji o zniesieniu wiz do USA wzrosło zainteresowanie Polaków lotami za ocean

AktualnościWiadomości

Wyścig ku sztucznej inteligencji – prognozy na 2020 rok

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: