Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościGiełdaWiadomości

Wind Mobile S.A. zadebiutuje 25 września na GPW

 

Wind Mobile S.A. pozyskała 5,85 mln złotych w ramach zakończonej sukcesem emisji akcji w przeddzień debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych. Zapisy dla inwestorów indywidualnych cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że ponad 2/3 ofert trzeba było zredukować. Pozyskane środki z emisji mają wzmocnić rozwój dwóch najbardziej perspektywicznych produktów Spółki: iLumio oraz LiveBank. Debiut Wind Mobile na głównym parkiecie giełdy nastąpi już 25 września.

Łącznie zostało objętych i opłaconych  1 370 tys. akcji w dwóch Transzach – 150 tys. akcji serii K w Transzy Detalicznej oraz 1 220 tys. akcji w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych (w tym 600 tys. serii K i 620 tys. zbywanych).

Niedawno, podczas emisji akcji, spotkaliśmy się z ponad trzydziestoma funduszami, które dostrzegły potencjał rozwoju naszej spółki. Zauważyli to również inwestorzy indywidualni, co spowodowało redukcję zapisów na poziomie 70%. Pozyskane nowe środki wynoszące prawie 6 mln zł, pozwolą nam na mocny rozwój na rynkach międzynarodowych, gdzie oferować będziemy nasze najbardziej perspektywiczne produkty – iLumio oraz LiveBank. Przełoży się to na wzrost udziału sprzedaży eksportowej i produktowej w przychodach firmy, co jest potwierdzeniem przyjętej strategii. Już teraz nasi klienci jak Wipro wraz z T-Mobile, Bank Pocztowy, Polkomtel i wielu innych dostrzegają plusy naszych modeli biznesowych, co przekłada się na podpisywane rekordowe kontrakty na rynkach finansowym i telekomunikacyjnym. W 2014 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 372% i wyniosły 54 mln, a w ciągu ostatnich 12 raportowanych miesięcy uzyskaliśmy 68 mln zł przychodów, 14 mln zł EBITDA i 9,4 mln zł zysku netto. Te dynamiczne wzrosty pokazują potencjał rozwoju naszej spółki, do której dostęp od najbliższego piątku będą mieli inwestorzy z rynku głównego GPW. – mówi Rafał Styczeń, Prezes Zarządu Wind Mobile S.A.

W sierpniu br. firma rozszerzyła swoją współpracę z T-Mobile Polska, podpisując umowę z notowaną na nowojorskiej giełdzie Wipro Ltd. Na jej mocy Wind Mobile będzie rozwijać i utrzymywać ponad 40 strategicznych systemów IT, należących do T-Mobile Polska. Wartość umowy będzie miała wpływ na wyniki firmy, gdyż w perspektywie 5-letniej kontrakt szacowany jest na 100 mln zł.

Niespełna miesiąc temu spółka zakomunikowała podpisanie kontraktów na wdrożenie Poczty Głosowej 3 generacji – zarówno z Orange Polska, jak i z Polkomtelem. Z produktu od dłuższego czasu korzysta operator Play. Po realizacji wdrożeń produkt Wind Mobile będzie dostępny już u trzech z czterech krajowych operatorów komórkowych. Poczta w Polkomtelu rozliczana będzie w modelu transakcyjnym, opartym na udziale w przychodach operatora, co zgodnie ze strategią spółki zapewnia wzrost i odnawialność przychodów w czasie. Dwa tygodnie temu spółka wygrała przetarg i podpisała list intencyjny z Bankiem Pocztowym na wdrożenie bankowości internetowej i mobilnej.

Skalę biznesu spółki za ostatnie 12 miesięcy objęte raportami okresowymi najlepiej obrazują jej parametry finansowe – przychody 68 mln zł, EBITDA 14 mln zł, zysk netto 9,4 mln zł. Dla porównania jeszcze w 2013, przed przejęciem Software Mind, przychody wyniosły niespełna 15 mln zł, a zysk netto 4 mln zł. Przychody z produktów Grupy wzrosły o 372% w 2014 w porównaniu do roku 2013 i wyniosły 54 mln. W analogicznym okresie zysk firmy został prawie podwojony z 3,9 mln do 7 mln. Wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2015 prezentują się również bardzo atrakcyjnie – wzrost przychodu z 18,4 mln do 32,4 (175%) oraz zysku z 2,5 mln do 4,9 mln (względem pierwszego półrocza 2014). Jeszcze bardziej istotna jest zmiana struktury sprzedaży – coraz większy udział w sprzedaży generują przychody produktowe, które ze względu na niski koszt krańcowy, są najbardziej rentownym obszarem firmy. Podobne korzystne tendencje obserwujemy w strukturze geograficznej sprzedaży, gdzie rosnącym obszarem jest eksport. – mówi Łukasz Juśkiewicz, Dyrektor Finansowy Grupy.

Wind Mobile S.A. to grupa oferująca na międzynarodowych rynkach własne rozwiązania technologiczne dla klientów z sektorów: telekomunikacji, finansów i hospitality. Podstawowe i najbardziej perspektywiczne produkty Wind Mobile to obecnie iLumio, LiveBank i Ringback Tones. iLumio to usługa interaktywnej obsługi gości hotelowych poprzez aplikacje mobilne i hotelowe telewizory. Rozwiązanie wybrały takie tuzy jak Hilton, Best Western czy Holiday Inn.
LiveBank, wybrany przez takie banki jak Commerzbank, mBank, Bank Zachodni WBK czy ING, to rozwiązanie wirtualnego oddziału banku w kanale wideo, z rozbudowanymi funkcjonalnościami wpiętymi w wewnętrzne systemy banku. Jest to pełna obsługa klientów banku poprzez aplikacje mobilne oraz kanały online. Co istotne w odróżnieniu od tradycyjnej bankowości internetowej, kanał ten obsługuje niemal pełny zakres produktów banku dostępny dotychczas wyłącznie w fizycznych oddziałach banków. Ringback Tones jest usługą najbardziej masową w portfolio firmy, bowiem użytkuje ją ponad 4,5 mln klientów. Popularne halodzwonki, istniejące u wszystkich operatorów, to muzyka zamiast sygnału oczekiwania.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Polska coraz bliżej odejścia od gotówki

AktualnościWiadomości

Rozmowy telefoniczne podczas pandemii częstsze i wyraźnie dłuższe

AktualnościWiadomości

Niepewność i izolacja odbijają się na zdrowiu psychicznym społeczeństwa

AktualnościWiadomości

TOP 5 bieżących wyzwań w branży nieruchomości

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: