
VW odkrywa nowy sposób wykorzystania starych akumulatorów do samochodów elektrycznych i wchodzi na rynek energii elektrycznej. W środę w Berlinie rozpoczął się biznes na rynku niemieckim giełdy energii Epex Spot. W nowym „PowerCenter” w Kassel zużyte akumulatory z pojazdów elektrycznych mają być wykorzystywane do tymczasowego magazynowania energii elektrycznej na potrzeby handlu giełdowego, poinformował dział sieci ładowania VW Elli.
Projekt pilotażowy będzie początkowo wykorzystywał 28 systemów akumulatorów i 38 modułów ogniw z małego samochodu E-Up. Gdy ceny energii elektrycznej są niskie, a energii wiatrowej i słonecznej jest dużo, powinny tymczasowo magazynować energię z sieci. Kiedy ceny są wysokie, a podaż jest ograniczona, powinni oni oddawać energię elektryczną z powrotem do sieci. Według Epex VW jest pierwszą grupą motoryzacyjną, która weszła na rynek energii elektrycznej w Niemczech.
Nowy obszar biznesowy jest częścią strategii, w ramach której VW szuka możliwych zastosowań dla wycofanych z eksploatacji akumulatorów samochodów elektrycznych, zanim zostaną one poddane recyklingowi w trzecim etapie. Jednocześnie chcą „opracować nowe modele biznesowe o wysokich dochodach” i pomóc ustabilizować sieć energetyczną, powiedział szef Elli, Giovanni Palazzo, zgodnie z ogłoszeniem. Tymczasowe magazynowanie energii odnawialnej jest uważane za ważny warunek wstępny transformacji energetycznej.