
Spadek popytu w Chinach i gorsza koniunktura mogła kosztować Volkswagena ponad miliard euro zysku. Rentowność wspólnych przedsięwzięć Grupy VW z Chińczykami l spadły o jedną czwartą gdy porówna się marże do poprzedniego roku. Gdy obroty wyniosą podobnie jak w pierwszym półroczu należy się spodziewać dalszego osłabienia zysków.
Chiny są obecnie najważniejszym rynkiem dla Volkswagena. Największy producent samochodów świata sprzedał na rynku chińskim ponad 40 % swojej produkcji. Po regularnym dwucyfrowym wzroście w ostatnich latach, w pierwszej połowie 2015 sprzedaż spadła aż o 4 procent a w samym czerwcu o 22 procent. Pierwsza oficjalna wizyta szefa marki VW Herberta Diessa u partnerów Chinach stała się mimo woli wizytą mającą zażegnać kryzys. Spotkanie, w którym uczestniczył też CEO VW Martin Winterkorn miało miejsce z okazji występów w meczach towarzyskich w Chinach Bayernu Monachium. Jak podały media niemieckie CEO VW w Chinach Jochem Heizmann przygotował już oszczędnościowy program naprawczy dla Volkswagena.