Gigant dóbr konsumpcyjnych Unilever chce oddzielić się od innych marek spożywczych . Firma chce sprzedać kilka marek, które łącznie wygenerują sprzedaż o wartości około miliarda euro, powiedział dyrektor generalny Hein Schumacher (53 l.) w opublikowanym w poniedziałek wywiadzie dla holenderskiej gazety finansowej „Het Financieele Dagblad” (FD).
Schumacher pozostawił otwartą kwestię, których marek to dotyczy. Reuters dowiedział się niedawno od osób zaznajomionych ze sprawą, że firma rozważa sprzedaż niektórych holenderskich marek, takich jak zupy Unox i przyprawy Conimex, a także mniejszych marek spożywczych w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy.
Schumacher powiedział FD, że chce odchudzić portfolio marek spożywczych i skupić się na sosach, przyprawach i produktach dla restauracji i kuchni profesjonalnych. „Nie prowadzimy wyprzedaży awaryjnej. Zawsze będą marki, które nie będą dla nas idealnie dopasowane strategicznie, ale nadal pozostaną częścią Unilever.”
Schumacher, który stoi na czele firmy od lata 2023 roku, chce pomóc Unileverowi osiągnąć większy wzrost poprzez restrukturyzację. Zapowiedział, że firma chce skupić się na 30 kluczowych markach, które generują 70 proc. sprzedaży. Za jego poprzednika portfolio rozrosło się do około 400 marek. Unilever zapowiedział już na wiosnę wydzielenie swojego biznesu lodowego , który obejmuje takie marki jak „Langnese”, „Magnum” i „Ben & Jerry’s”.