Czy pozyczka pod  zastaw może uratować firmę przed upadłością

AktualnościWiadomości

Twitter staje się X – genialny ruch Elona Muska

Twitter zakończył się w tym tygodniu . Usługa krótkich wiadomości nosi teraz nazwę X, a ptak z logo to historia po 15 latach. Wielu użytkowników zareagowało oburzeniem na wyłączenie Twittera. „Co za okropna, krótkowzroczna decyzja biznesowa” – powiedział tenor. Miliardy dolarów wartości marki utopił Elon Musk (52 l.), pokazał zdjęcie z grobem na peronie . Nawet minister zdrowia Karl Lauterbach (60 l.) upublicznił swój horror. Dla naszego przemysłu motoryzacyjnego można mieć tylko nadzieję, że Elon MuskNapisał na platformie mediów społecznościowych, że wkrótce ponownie poświęci się Tesli ze swoim geniuszem przedsiębiorczości. To znaczy: Byłoby miło, gdyby Musk bił Teslę w tym samym tempie, aby Volkswagen i spółka znów miały szansę z numerem jeden.

Zaskoczenie nagłym pożegnaniem z Twitterem jest ogromne, wszak chodzi o jedną z najcenniejszych marek na świecie. Jeśli wierzyć amerykańskiemu Uniwersytetowi Vanderbilt, jest on wart nawet od 15 do 20 miliardów dolarów. To stawia usługę krótkich wiadomości na taką samą skalę jak usługa przesyłania wiadomości Snapchat. Firma doradcza Brand Finance szacuje, że wartość marki Twittera jest niższa, ale wciąż na 4 miliardy dolarów.

Jürgen Gietl jest partnerem zarządzającym w firmie doradczej Brand Trust i doradzał ponad 100 globalnym i regionalnym firmom, w tym korporacjom DAX, ukrytym mistrzom i rodzinnym MŚP. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z architekturą marek i systemami marek, wprowadzaniem marek produktowych, zarządzaniem markami marek B2B oraz zwiększaniem przychodów poprzez marki.

Nie, mówi Jürgen Gietl , partner zarządzający firmy konsultingowej Brand Trust, w rozmowie z magazynem manager, nawet jeśli krok ten na pierwszy rzut oka może wydawać się irytujący. Ekspert, który specjalizuje się w markach technologicznych, uważa pożegnanie ze znaną marką za dość logiczne i konsekwentne. „Z ekonomicznego punktu widzenia rozumiem tę decyzję. Czasami sama świadomość nie wystarczy, aby odnieść sukces ekonomiczny”. Do tej pory Musk i były zarząd nie znaleźli opłacalnego modelu biznesowego z marką Twitter i krótkimi wiadomościami – przekonuje Gietl. Musk najwyraźniej nie rozwija się dalej w biznesie, więc logiczne jest wytyczenie granicy – ​​nawet jeśli wiele zainwestowano w markę od ponad 15 lat.

Ekspert nie uważa, że ​​miliardy wartości marki są stracone. „Wartość marki tkwi w bezpośrednim kontakcie z użytkownikami. A ta relacja z użytkownikiem jest wiele warta.” Według stanu na styczeń 2023 r. Twitter miał około 556 milionów aktywnych użytkowników . W porównaniu z gigantami mediów społecznościowych, Facebookiem (2958 milionów) i Instagramem (2000 milionów), jest to liczba do opanowania. Ale dobra podstawa do tego, co Musk zamierza zrobić z X, mówi Gietl.

Miliarder technologiczny chce zamienić Twittera w rodzaj aplikacji do wszystkiego, jak wyjaśnił w środę na platformie mediów społecznościowych . A nowa szefowa Twittera, Linda Yaccarino (59 l.), powiedziała: „W oparciu o audio, wideo, wiadomości, bankowość tworzymy globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości”. Dzięki X Elon Musk emuluje chińską aplikację Wechat, która łączy wszystko, co działa na Zachodzie za pośrednictwem poszczególnych usług: Uber, Booking.com, Lieferando , Paypal itp. Projekt nie jest nowy. Musk już na początku zasugerował, że ma większe plany dotyczące Twittera. W październiku ubiegłego roku ogłosił Super App X.

Dla znawcy marki Gietla sprawa jest jasna: pozycjonowanie marki Twitter jest zbyt wąskie na te plany. Marka o większym potencjale tworzenia wartości jest idealna.

– Postawienie na nim marki, która nie ogranicza się tylko do krótkich komunikatów, ale z którą firma ma więcej planów, to z mojego punktu widzenia genialne posunięcie – mówi konsultant. Zwiększa to połączenie z innymi markami we wszechświecie Musk. „Ostatecznie powstanie nowoczesne imperium, które połączy media, handel, podróże kosmiczne i mobilność w jednym systemie marki”. Z punktu widzenia technika marki znacznie trudniej byłoby zwrócić uwagę na nowe usługi z nową marką obok Twittera.

Z punktu widzenia eksperta rebranding na miarę sztandarowej marki Google byłby trudny do wyobrażenia. Google zrestrukturyzował się w 2015 roku w ramach nowej spółki macierzystej Alphabet, aby lepiej odróżnić swoją działalność związaną z wyszukiwaniem w Internecie od działalności pomocniczej. Wyraźna separacja marki. Wraz z Meta 2021 Facebook i Instagram zyskały również nową markę parasolową, która łączy różne cyfrowe światy w tak zwany metaverse.

Architektura marki Google przeniesiona na Twittera w Holding X? „X musiałby zaczynać od zera, co oznaczałoby, że nie mogliby bezpośrednio dotrzeć do istniejących użytkowników i wprowadzić ich do nowych usług online. Dlatego logicznym krokiem Muska było opuszczenie Twittera”. Mówiąc wprost, Musk kupił jedną rzecz przede wszystkim za swoją transakcję o wartości 44 miliardów dolarów: dane klientów Twittera, których teraz używa dla X.

Podobnie jak Gietl, niektórzy inni eksperci od makijażu uważają decyzję Muska za zrozumiałą. „Nie dziecinna reakcja impulsywna, ale logiczny następny krok” w kierunku superinteligencji, pisze ekspert ds. marketingu cyfrowego Helén Orgis na LinkedIn . X dostarcza ogromną ilość danych (komunikacja, przepływy finansowe, zachowania zakupowe), które z kolei mogą wykorzystać Musk’s Open AI klon X.AI i Neuralink, firma produkująca implanty mózgowe.

Ekspert Gietl widzi w reorganizacji Twittera zupełnie inne wyzwanie niż rebranding: czy Muskowi uda się sprawić, by inne usługi były lepsze, wygodniejsze, szybsze i bezpieczniejsze niż te, które już się ugruntowały? „To będzie wielki papierek lakmusowy – nie czy to na Twitterze, czy na X”.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Coinbase ofiarą cyberataku: skradzione dane klientów i próba wymuszenia 20 milionów dolarów

AktualnościWiadomości

5 rzeczy, które warto ogarnąć z księgową w maju

AktualnościWiadomości

Czy pożyczka pod zastaw nieruchomości może uratować firmę przed upadłością?

Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Atak na Diora: wyciekły dane tysięcy klientów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *