Artykuł miesiąca: Psychologia strategicznego przywództwa

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Toyota powiększa przewagę w WRC. Tänak trzeci raz na podium

Reklama

Ott Tänak zajął drugie miejsce w Rajdzie Meksyku i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Zespół TOYOTA GAZOO Racing zwiększył dystans nad rywalami w klasyfikacji producentów.

Rajd Meksyku był trzecią rundą rajdowych mistrzostw świata. Kierowcy po raz pierwszy w sezonie mierzyli się z szutrowymi trasami, a dodatkowym utrudnieniem były wysokie temperatury oraz rozrzedzone powietrze na wysokościach dochodzących do 2800 m n.p.m., przez co moc samochodów była ograniczona nawet o 20 procent. Impreza stanowi co roku wielkie wyzwanie dla zawodników i maszyn.

Tänak od początku rywalizacji miał trudniej od konkurentów. Jako lider mistrzostw świata to on pierwszy ruszał na trasy piątkowych odcinków specjalnych, a to oznaczało, że to jemu przypadło przecieranie trasy z kamieni i luźnego szutru, co powodowało duże straty czasowe. Estończyk i tak imponował tempem oraz unikał błędów. W efekcie po pierwszym dniu zajmował czwartą lokatę. W sobotę wykorzystując pecha swojego zespołowego kolegi Krisa Meeke’a awansował na trzecią lokatę, a skuteczna jazda w niedzielę zaowocowała drugim miejscem na mecie Rajdu Meksyku. Przebita opona nie pozwoliła mu powalczyć o dodatkowe punkty na Power Stage’u.

„To był dla nas dobry weekend. Rajd Meksyku jest bardzo wymagający. To trudne zawody dla samochodu, opon i załogi. Poradziliśmy sobie z nim dobrze i cieszę się, że przejechaliśmy go bez błędów i problemów. To pokazuje jak mocni jesteśmy. Mamy za sobą bardzo udany początek sezonu z trzema miejscami na podium w trzech rajdach i byłoby wspaniale, gdybyśmy kontynuowali naszą passę” – powiedział Estończyk.

Tänak jest jedynym kierowcą, który w trzech pierwszych imprezach sezonu dojeżdżał w pierwszej trójce. W Monte Carlo był trzeci, w Szwecji wygrał, a teraz dołożył drugą lokatę w Meksyku, gdzie nigdy wcześniej nie stawał na podium. Estończyk jest liderem mistrzostw świata z przewagą pięciu punktów nad Sebastienem Ogierem, który wygrał rajd po raz piąty w karierze.

TOYOTA GAZOO Racing wciąż prowadzi w klasyfikacji producentów z przewagą ośmiu punktów nad Citroenem. Japoński zespół punktami po raz trzeci wsparł debiutujący w zespole Meeke. Niespełna 40-letni Brytyjczyk przez chwilę prowadził w rajdzie, ale pęknięta opona i awaria zepchnęły go na piątą lokatę. Meeke bezpiecznie dowiózł cenne punkty dla ekipy do mety, a na dodatkowo punktowanym Power Stage’u sam zwiększył swój wynik o cztery punkty i umocnił się na czwartej lokacie w klasyfikacji kierowców.

„Na ostatnim odcinku musieliśmy wyważyć dowiezienie punktów dla zespołu z walką o bonus. Oszczędzałem opony w dwóch pierwszych niedzielnych próbach, co okazało się dobrą strategią. To był dla mnie trudny rajd, bo przebiłem oponę, gdy byłem liderem. Ale i tak wywozimy stąd aż 14 punktów, co jest bardzo pozytywne” – stwierdził Meeke.

Jari-Matti Latvala dojechał na ósmym miejscu. Walkę o zwycięstwo uniemożliwiła mu usterka elektryczna w piątek.

„To był bardzo wymagający rajd dla kierowców, inżynierów i mechaników, ale poprawiliśmy się względem dwóch poprzednich lat. Nie mieliśmy problemów z chłodzeniem, a osiągi aut były dobre. Ott świetnie poradził sobie z otwieraniem tras po raz pierwszy w karierze i wycisnął z tego startu maksimum. Kris i Jari-Matti mieli pecha, ale się nie poddali i dowieźli ważne punkty, pomagając nam w walce w mistrzostwach świata” – podsumował Tommi Mäkinen, szef TOYOTA GAZOO Racing WRT.

Rajdowe Mistrzostwa Świata z Meksyku przenoszą się do Europy, gdzie kierowcy zmierzą się z legendarnym rajdem 10000 zakrętów, czyli Rajdem Korsyki (28-31 marca). Przed rokiem Ott Tänak był w tej imprezie drugi.

Wyniki Rajdu Meksyku:

1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC)  3h37m08.0s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC)  +30.2s

3 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC)  +49.9s

4 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC)  +1m27.0s

5 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC)  +6m06.2s

6 Benito Guerra/Jaime Zapata (Skoda Fabia R5)  +15m35.5s

7 Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu (Skoda Fabia R5)  +18m51.5s

8 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC)  +18m55.9s

9 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC)  +22m44.1s

10 Ricardo Trivino/Marc Marti (Skoda Fabia R5)  +30m13.8s

 

Reklama
Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Rynek pracownika? Nie dla managerów!

AktualnościWiadomości

Aplikacje mobilne rewolucjonizują bankowość

AktualnościWiadomości

Przyszłością systemów antyplagiatowych będzie stworzenie profilu językowego studenta

AktualnościWiadomości

Kolej 4.0 ma spełnić oczekiwania pasażerów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: