Drugą połowę roku 2015, Audi AG rozpoczęło ze sprzedażą wyższą niż w lipcu 2014. Pomimo nadchodzącej wymiany modelowej i mimo wciąż trudnych warunków ekonomicznych na ważnych dla Audi rynkach, koncern zanotował niewielki wzrost sprzedaży, rzędu 1,4 procenta, oddając w lipcu do rąk klientów 146 100 samochodów z czterema pierścieniami w logo. Na będącym motorem wzrostu kontynencie amerykańskim ( 19,6%) oraz w Europie Zachodniej ( 6,1%), sprzedaż nadal wyraźnie rosła, natomiast w Azji Południowo-Wschodniej (-9,2%) osiągnęła poziom niższy niż rok temu. Od stycznia, na całym świecie, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się prawie 1 048 450 klientów, tj. o 3,5 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. W Polsce z kolei od początku roku klienci zarejestrowali o 8,6 więcej samochodów Audi. |
„W lipcu, sprzedaż w Europie i Ameryce rozwijała się po myśli Audi. W Chinach natomiast, zgodnie z oczekiwaniami, utrzymywała się trudna sytuacja rynkowa, wzmożona przez turbulencje na rynkach kapitałowych.” – podsumował poprzedni miesiąc Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Niemniej jednak, wspólnie z naszymi chińskimi dealerami, przygotowujemy się do wymiany modelowej wielu naszych bestsellerów na tym rynku. W fazie przejściowej, wobec wzmożonej konkurencji, niezmiennie stawiamy na rozsądny i zrównoważony rozwój naszej sprzedaży.“ W ubiegłym miesiącu, Audi jako wiodąca marka premium, sprzedało w Państwie Środka 42 267 samochodów, o 12,5 procent więcej niż w lipcu 2014 r. Łączna sprzedaż notowana od początku tego roku, wyniosła tu 316 120 egzemplarzy – utrzymała się więc na takim samym poziomie jak rok temu (-0,3%). Poziom sprzedaży osiągany przez Audi mimo obecnego spowolnienia na rynku, okazuje się jednak wysoki, jeśli porównać go z danymi historycznymi: w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku, Audi sprzedało chińskim klientom więcej samochodów niż w całym roku 2011. Wtedy bilans sprzedaży po dwunastu miesiącach wyniósł 313 036 egzemplarzy. W porównaniu z lipcem 2011, przewaga Audi nad jego najważniejszymi konkurentami na chińskim rynku aut premium, wzrosła prawie dwukrotnie. Na innych rynkach Azji i Pacyfiku, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowano w lipcu przede wszystkim w Australii ( 14,7 procent, tj. 1760 aut), oraz w Japonii ( 13,8 procent, tj. 2115 samochodów). Jeszcze większe przyrosty sprzedaży Audi odnotowało w USA: o 20,8 procent (17 654 sprzedanych pojazdów). Po raz kolejny, motorem sprzedaży Audi of America był ogromny popyt na SUV-y. Jeszcze przed wprowadzeniem na amerykański rynek nowego Audi Q7, sprzedaż całej rodziny Q wzrosła łącznie o 68 procent. Od stycznia do lipca, wskaźniki sprzedaży wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 12,4 procent – sprzedano tu łącznie 111 269 samochodów – i po raz pierwszy, po siedmiu miesiącach roku przekroczyły pułap 100 tysięcy egzemplarzy. W ten sposób, podobnie jak to było w roku 2014, sprzedaż Audi rosła ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek amerykański. Siłą napędową Audi w Ameryce Południowej pozostaje Brazylia. Do zwiększenia sprzedaży w tym kraju, w lipcu znacznie przyczyniły się najbardziej ulubione przez brazylijskich klientów modele Audi A3 Limousine i Audi Q3. Na rynek wprowadzono łącznie 1455 egzemplarzy tych modeli, czyli ich sprzedaż wzrosła o 38,8 procent. Na rynku motoryzacyjnym Rosji, także w przypadku Audi, utrzymał się w lipcu trend zniżkowy (-23 procent, tj. 2003 auta), natomiast w Europie Zachodniej, koncern wzmacniał swą obecność na tradycyjnych rynkach zbytu. Lipcowy bilans sprzedaży cieszącej się największą popularnością wśród klientów w tym regionie marki premium, wykazał wzrost o 6,1 procent. Sprzedano tu blisko 62 900 samochodów marki Audi. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do lipca 2015r., sprzedaż wzrosła o 4,4 procent, do 457 500 egzemplarzy. Wśród dużych rynków zachodnioeuropejskich, zwiększenie sprzedaży w lipcu zanotowano przede wszystkim w Hiszpanii ( 22,8 procent, tj. 4201 aut), wSzwajcarii ( 20,8 procent, tj. 1 937 egzemplarzy) i w Holandii ( 29,9 procent, tj. 1386 samochodów). Także sprzedaż we Francji ( 5,8 procent, tj. 5 177 sztuk) i w Wielkiej Brytanii ( 8,2 procent, 12 818 aut), wykazała wyraźny wzrost. W Zjednoczonym Królestwie, tradycyjnie największym rynku eksportowym czterech pierścieni, szczególnym powodzeniem cieszyło się sportowe, kompaktowe Audi TT. Co trzeci egzemplarz tego modelu sprzedany w lipcu w Europie, zakupił klient Audi UK. Bardzo korzystnie przedstawia się sytuacja w Polsce. Wysoki popyt na wszystkie modele Q oraz na całą rodzinę Audi A6 sprawił, że w lipcu sprzedaż wzrosła o ponad 47%, co przełożyło się na ugruntowanie wyników pierwszych siedmiu miesięcy tego roku ( 8,6 procent, 4441 samochodów). |